نفت‌مسجدسلیمان شخصیت فوتبالی نداشت/ مربی‌نماها بلای جان فوتبال خوزستان شده‌اند

نفت‌مسجدسلیمان شخصیت فوتبالی نداشت/ مربی‌نماها بلای جان فوتبال خوزستان شده‌اند

سادس/خوزستان یک مربی فوتبال معتقد است تیم‌های بی هویت و مربی نماها بلای جان فوتبال خوزستان شده اند.

کریم شریفی در گفت و گو با سادس، اظهارکرد: فولادخوزستان با آن همه هزینه و تیم کهکشانی هیچ گُلی برسر فوتبال خوزستان نزد و فقط ریخت و پاش کرد. تیم فولاد در این فصل هرگز خوب مدیریت نشد و امیدوارم مدیریت جدید به خوبی شرایط را مدیریت کند. فولادی که تمام امکانات لازم را در فوتبال ایران دارد و حتی در آسیا نیز هیچ تیمی امکانات آن را ندارد، اگر به درستی مدیریت شود و یک کمیته قوی و فوتبالی از بزرگان فوتبال استان داشته باشد می تواند صادرکننده بازیکن باشد و هرساله مدعی اصلی قهرمانی باشد.

وی در ادامه با اشاره به لیگ برتری شدن تیم فوتبال استقلال خوزستان نیز عنوان کرد: استقلال خوزستان با پورموسوی لیگ برتری شد، مربی که با دانش، اخلاق مدار، باتجربه و دلسوز فوتبال خوزستان است. او پرچمدار واقعی فوتبال خوزستان در لیگ یک بود و و از حیثت فوتبال خوزستان دفاع کرد.

این مربی فوتبال با بیان این که عبدالله ویسی در نفت آبادان از غیرممکن ممکن ساخت، افزود: کمتر کسی فکر می کرد نفت در لیگ برتر ماندنی شود ولی با درایت عبدالله ویسی و بازیکنان نفت و مدیریت خوب رضاییان  و هواداران نفت  این تیم در لیگ برتر ماندنی شد کهه جای تقدیر دارد.  امیدوارم عبدالله ویسی در نفت ماندنی شود و اگر بماند مطمئنا می تواند کارهای خوبی در این تیم انجام دهد.

وی سقوط نفت  مسجدسلیمان به لیگ یک  را به دلیل عدم مدیریت صحیح و تغییرات مدیریتی  و مربی در این دانست و گفت: همین تغییرات بلای جان تیم ریشه دار شهر اولین ها شد. این تیم هرگز شخصیت یک تیم فوتبالی را نداشت و هر کسی از راه می رسید برای تیم تعیین و تکلیف می‌کرد. همین حواشی و مدیریت ضعیف این تیم را به لیگ یک هدایت کرد. ضمن این که نفت در بخش مالی نیز با مشکل رو به رو بود و هرگز از سوی مسئولان حمایت نشد. این تیم را رها کرده بودند، در حالی که تنها دلخوشی مردم مسجدسلیمان همین تیم نفت بود که سقوط کرد.

شریفی در ادامه نیز با اشاره به بقای تیم خلیج فارس ماهشهر نیز عنوان کرد: این تیم هم مثل نفت آبادان با مربی بومی استان یعنی موسی قنواتی دست بکار بزرگی زد و در لیگ یک ماندنی شد. نداشتن زمین مسابقه و مشکلات مالی گریبانگیر این تیم شده بود که با درایت مرد زحمتکش و بادانش فوتبال استان موسی قنواتی سهمیه فوتبال استان حفظ شد. امیدوارم مدیران ورزش و فوتبال استان از مربیان بومی نهایت استفاده را ببرنند زیرا همه شاهد بودیم که عبدالله ویس، پورموسوی، داریوش یزدی، موسی قنواتی و حسن هوری پرچمدار واقعی فوتبال استان بوده اند و با نتایج خوب در تیم های تحت هدایت شان نشان دادند خوزستان در بخش مربی نیز در کشور بی همتا است. البته باید این مربیان حمایت شوند و امیدوارم روزی برسد که هم در بخش بازیکن و هم مربی از سرمایه های بومی استفاده کنیم.

وی همچنین درباره فوتبال پایه، گفت: باشگاه های استان ما مثل گذشته بازیکن سازی نمی‌کنند و همه به دنبال درآمد هستند. تعداد اندکی تیم و مربی هستند که سازندگی داشته و بازیکن سازی می‌کنند چون از جنس فوتبال و عاشقان واقعی فوتبال هستند. متاسفانه تیم‌های بی هویت و مربی نماها بلای جان فوتبال خوزستان شده اند و اکنون که فصل مدارس فوتبال است خیلی از مدارس فوتبال به دنبال کاسبی هستند و در یک چمن مصنوعی بالای ۶۰ بازیکن تمرین می کنند که جای تاسف است. هیچ گونه آموزشی به آیندگان واقعی فوتبال داده نمی‌شود. بیشتر مدارس فوتبال از مربیان با دانش و کار کشته بهرمنده نیستند و هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و نیز کمیته جوانان هیات فوتبال استان باید جلوی این مدارس را بگیرند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *