لزوم سفرهای خارجی شهرداری برای کسب تجربه وانتقال دانش/حمایت شورا از سفرهایی که خروجی داشته باشد

اعضای شورای شهر تهران نظرات خود را در خصوص گزارش کمیته سفرهای خارجی شهرداری تهران ارائه کردند.

به گزارش سادس، اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش سخنگوی شهرداری تهران در خصوص سفرهای خارجی مدیران شهری به بیان نظرات خود پرداختند و علی اصغر قائمی با تاکید بر اینکه باید شورا در جریان سفرها باشد، گفت: شهرداری باید در سفرهایش مسیری را طی کند که شورا هم در جریان باشد.

پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر نیز با بیان اینکه همواره مدیران شهری تلاش کردند که این سفرهای خارجی شان منتج به نتیجه شود، تصریح کرد: سفر یک ابزار دیپلماسی است اما باید نتیجه داشته باشد و بنده سراغ دارم که عده ای در سفرها از فرودگاه به فرودگاه دیده می شوند و به دنبال تفریح هستند. در حالیکه این سفرها اهمیت دارد و می‌تواند نتیجه بخش باشد.

وی با بیان اینکه کمیته سفرهای خارجی باید تاکید جدی بر ارائه گزارش سفرها و انتقال تجربیات داشته باشد، افزود: گزارش سفرها باید بررسی شود و افرادی که حضور آنها در این سفرها ضرورت ندارد در لیست سیاه قرار گیرند.

در ادامه علیرضا نادعلی با تاکید بر اینکه ما با کشورهای همسایه می توانیم بده بستان هایی داشته باشیم که به نفع ما باشد، گفت: گزارش سفرها می تواند بهتر ارائه شود و مسئله شفافیت الان مورد توجه قرار گیرد.

احمد علوی رئیس کمیته گردشگری نیز اظهار کرد: همکاران ما در اوایل کار این مدیریت شهری متوجه شده بودند که کمیته سفرهای خارجی به راحتی با سفرها موافقت نمی کند مگر آنکه محور سفرها مدیریت بحران و آتش نشانی بود که دیگر رفتن به این سفر جای بحث نداشت.

وی با بیان اینکه باید افرادی به این سفرها بروند که حضور آنها ارزش افزوده داشته باشد، گفت: ما باید در انتخاب افراد دقت کنیم. چرا که اگر یک نفر در این سفرها حاضر شود و بعد مجبور شویم مترجمی در کنار او قرار دهیم این مسائل هزینه بر است.

ناصر امانی نیز با تاکید بر اینکه گزارش باید کیفی تر ارائه می شد، افزود: آمار سفرها در دهه ۹۰ و ۱۴۰۰ قابل مقایسه نیست؛ چرا که در دهه ۹۰ گشایش های بین المللی حاصل شد و از هر کشوری به راحتی ویزا می گرفتیم. بطوریکه آن زمان آتش نشان هایمان را راهی لندن کردیم اما حالا تحریم ها زیادتر شده و امکان چنین سفرهایی نیست و نباید مقایسه اشتباه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید ضرورت سفر و نتیجه این سفر در گزارش ها بیاید، گفت: من ۱۰ سال در کمیته سفرهای خارجی بودم و در مورد حضور مدیران سخت گیری زیادی می کردیم اما برای کارشناسان از آنجایی که متخصص بودند این سخت گیری ها نمی شد و دقت داشته باشید که اگر سفر ضروری باشد و خروجی هم داشته باشد ما نه تنها ایراد نمی گیریم بلکه از آن حمایت هم می کنیم.

جعفر تشکری هاشمی نیز با بیان اینکه ما سالانه چند ده هزار میلیارد تومان برای پروژه هایمان در تهران هزینه می کنیم و اگر این هزینه ها بدون استفاده از تجارب موفق دنیا باشد نتایج چندان مطلوبی نخواهیم داشت، گفت: سفرهای خارجی باید در راستای کسب تجربه و انتقال دانش باشد و باید مشخص شود که مدیران ما با چه هدف و ضرورتی به کشورهای دیگر سفر کرده و نتیجه آن چه بوده است؟

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *