راستینه: اجرای احکام قانون جوانی جمعیت با جدیت دنبال شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، خواستار توجه دولتمردان به اجرای احکام قانون جوانی جمعیت و اعطای تسهیلات پیش بینی شده در این قانون از سوی بانک های عامل شد.

به گزارش سادس، احمد راستینه در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، خطاب به وزیر نیرو بیان کرد: اگرچه اقدامات قابل تحسینی سال گذشته در جریان بحران آب شهرکرد از سوی وزارت نیرو انجام گرفت، اما متاسفانه مسئله اصلی که بهره برداری کامل از پروژه آب شرب نیمی از جمعیت استان است، همچنان به سرانجام نرسیده و تصفیه خانه آن تکمیل نشده است و متاسفانه چند روزی است مردم شهرکرد در مشقت تهیه آب شرب هستند. انتظار می رود پیرو جلسه با وزیر و دستورات صریح برای حل این موضوع پیگیری لازم صورت گیرد تا  این دستورات با سرعت بیشتری اجرایی شود.

وی در ادامه اظهار کرد: آقای رئیس جمهور اجرای احکام قانون جوانی جمعیت هنوز به اولویت و دغدغه اصلی دولتمردان تبدیل نشده است. همچنین عدم نقش آفرینی ویژه دستگاه های فرهنگی، تبلیغاتی و رسانه ای در این موضوع مشهود است؛ ضمن آنکه سرگردانی متقاضیان وام ازدواج و فرزندآوری به هیچ عنوان از سوی بانک های عامل پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصلاح طرح هادی روستایی و طرح های جامع شهری برای آزادسازی و الحاق اراضی برای واگذاری به خانواده های واجد شرایط باید سرعت بگیرد. کم کاری ها در این زمینه ما را به اهداف مورد نظر قانون نمی رساند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *