قهرمانی یزدانی، گلیج و زارع در کشتی آزاد جام تختی/ شکست سنگین معصومی در فینال

قهرمانی یزدانی، گلیج و زارع در کشتی آزاد جام تختی/ شکست سنگین معصومی در فینال

چهره نفرات برتر ۵ وزن دوم کشتی آزاد جام تختی مشخص شد.

به گزارش سادس، در پایان رقابت های کشتی آزاد جام تختی به عنوان مرحله اصلی انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان و بازی های آسیایی، رضا اطری در ۶۱، یونس امامی در ۷۴، حسن یزدانی در ۸۶، مجتبی گلیج در ۹۷ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم با برتری مقابل رقبای خود صاحب عنوان قهرمانی شدند.

در فینال وزن ۶۱ کیلوگرم، رضا اطری دارنده مدال نقره جهان مقابل محمد رمضانپور به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر به برتری رسید و عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرد تا گزینه اصلی کادر فنی برای حضور در رقابت های جهانی بلگراد باشد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، یونس امامی دارنده ۲ مدال برنز جهان مقابل محمدصادق فیروزپور دارنده مدال طلای جوانان جهان به میدان رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۶ بر صفر به برتری رسید و بر سکوی نخست این رقابت ها ایستاد.

اما در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم، حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک مقابل هادی وفایی پور به روی تشک رفت و در پایان در مدت زمان ۴ دقیقه و ۴۵ ثانیه با امتیاز ۱۲ بر ۲ به برتری رسید و صاحب عنوان قهرمانی این مسابقات شد.

حسن یزدانی پیش از این مقابل برقک و منصوری با امتیاز عالی ۱۱ بر صفر صاحب پیروزی شده بود اما در سومین مبارزه ۲ امتیاز به حریف خود داد.

در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم، مجتبی گلیج دارنده مدال برنز بزرگسالان جهان مقابل امیرعلی آذرپیرا دارنده ۲ مدال طلای امیدهای جهان به میدان رفت و حالیکه تا ۱۲ ثانبه مانده به پایان ۲ بر یک عقب بود موفق به خاک کردن حریف خود شد و در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید و به عنوان قهرمانی دست یافت.

اما در جریان فینال حساس و دیدنی وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیرحسین زارع دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک مقابل امیررضا معصومی آزادکار ۱۹ ساله ایران و دارنده مدال های طلای نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۸ بر صفر به برتری رسید و قهرمان سنگین وزن جام تختی شد.

فردین معصومی پیشکسوت کشتی ایران به عنوان مربی فرزند خود را در این مسابقات هدایت کرد.

نتایج دیدارهای فینال ۵ وزن دوم جام تختی به شرح زیر است:

وزن ۶۱ کیلوگرم: رضا اطری ۱۱ – محمد رمضانپور صفر

وزن ۷۴ کیلوگرم: یونس امامی ۶ – محمدصادق فیروزپور صفر

وزن ۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی ۱۲ – هادی وفایی پور ۲

وزن ۹۷ کیلوگرم: مجتبی گلیج ۳ – امیرعلی آذرپیرا ۲

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع ۸ – امیررضا معصومی صفر

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *