میرعمادیان: جام تختی حکم انتخابی تیم ملی جوانان را دارد

میرعمادیان: جام تختی حکم انتخابی تیم ملی جوانان را دارد

مربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان از حضور ۲۱ آزادکار جوان ایران در جام تختی خبر داد و گفت: این رقابت‌ها برای ما نیز حکم مسابقات انتخابی را دارد.

به گزارش سادس، مصطفی میرعمادیان در حاشیه برگزاری مسابقات بین المللی جام تختی، با اعلام حضور ۲۲ آزادکار تیم ملی جوانان در این مسابقات، گفت: تیم ملی جوانان آزاد با توجه به سهمیه‌ای که فدراسیون کشتی برای آزادکاران جوان در نظر گرفته بود در این مسابقات حاضر شده اند.

وی افزود: تیم ملی کشتی جوانان حدود ۴ ماه پیش در ارومیه کار خود را آغاز کرد. یک اردوی ۱۵ روزه خیلی خوب و پر فشاری را داشتیم و روز به روز شرایط کشتی گیران بهتر شد. بعد از آن در کرج اردو زدیم و در آنجا هم تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم. در ادامه هم اردوی مازندران را داشتیم که در این اردو می‌خواستیم کشتی گیران را در قالب مسابقات ببریم. خدا را شکر همه چیز خوب پیش رفت و بعد از آن هم اردوی چالوس و تهران را داشتیم. در نهایت هم به ارومیه آمدیم تا در رقابت های جام تختی حضور پیدا کنیم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان درباره مسابقات پیش روی تیم جوانان، اظهار کرد: اولین استارت ما در مسابقات بین المللی جوانان در ارمنستان بود که خیلی به سود ما بود چرا که بعضی از کشتی گیران ما اولین تورنمنت خارجی خود را تجربه می کردند. بعد از آن هم مسابقات روسیه را داشتیم که برای جوانان ما بسیار خوب بود و در خاک روسیه ۵ مدال طلا در جوانان کسب کردیم که اتفاق خوبی برای تیم ملی جوانان بود. سومین تورنمنتی که جوانان تجربه می کنند جام بین المللی تختی است که با تمام نفرات در این مسابقات حضور پیدا کردیم.

وی خبر داد: جام تختی برای ما حکم انتخابی مسابقات آسیایی اردن را دارد و هر کشتی گیری که عملکرد بهتری داشته باشد انتخاب خواهد شد. اگر در بعضی از اوزان هم تردیدی وجود داشته باشد کادر فنی بر اساس شرایط کشتی گیران تصمیم گیری خواهد کرد.

میرعمادیان در ادامه گفت: این قول را می‌دهم که امروز و فردا کشتی گیران ما کشتی های بسیار خوبی بگیرند. ما باید این جوانان را باور کنیم و مطمئن باشید شگفتی های بسیار خوبی را رقم خواهند زد.

مربی تیم ملی جوانان در پاسخ به این سوال که هدف تیم ملی جوانان از حضور در این رقابت ها چیست گفت: ما به جام تختی آمدیم تا از کشتی گیران خودمان ارزیابی خوبی داشته باشیم و آنها را برای مسابقات آسیایی و جهانی آماده کنیم. چیزی که برای ما بسیار حائز اهمیت و قابل توجه است حضور جوانان در تیم ملی بزرگسالان است تا پشتوانه های خوبی را برای تیم ملی بزرگسالان داشته باشیم. شاید در ادامه با انتخاب کشتی گیران برای بزرگسالان دچار مشکل شویم اما سعی ما این است که برای کشتی ایران پشتوانه سازی کنیم.

وی در پایان گفت: بعد از مسابقات جام تختی ۹۰ درصد تیم ملی جوانان مشخص خواهد شد و ۱۰ درصد آن هم برای مسابقات آینده که در تیر ماه برگزار می شود مشخص خواهد شد.

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *