توسعه نظام مدیریت مردم محور در کشور

سادس/مازندران معاون هماهنگی امور استان‌های وزارت کشور با اشاره به اینکه بخش مهمی از توجهات رهبر معظم انقلاب مربوط به تشکل‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در اداره کشور است، گفت: تبیین و بازنگری در نقش‌های شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در راستای اهداف انقلاب اسلامی اهمیت دارد و باید دید این تشکل‌ها که برگرفته از بطن مردم است، چگونه در آینده نظام اسلامی و جهت‌گیری و راهبردهای آن قرار است نقش ایفا کنند.

ابوطالب شفقت در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به اینکه امروز توسعه محلی نقش مهمی در نظام توسعه‌ای کشورها دارد، افزود: معتقدیم خرد علمی و تخصصی در شوراها باید ارتقاء یابد تا سطح فعالیت مردم پایه رشد کند و به آنچه برای مردم ضروری است، دست یابیم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: شوراها باید نیازها و ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و مذهبی منطقه خود را ارزیابی کرده و از دانشگاه‌ها و جوانان استفاده کنند؛ چرا که هر یک از ما مسئولیتی داریم و باید با خرد علمی و تخصصی همه چیز را پیش برده و سبک مدیریت مردم محور را نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه شوراها به عنوان حلقه‌های مردمی و مدیریتی می‌توانند حلقه‌های متعددی تشکیل داده و از وجود همه ظرفیت‌های مردمی برای اشاعه نشاط اجتماعی بهره گیرند، تصریح کرد: نظام اسلامی در برداشتن گام‌های بزرگ در افزایش مشارکت مردم در حکومت‌داری سرآمد است اما باید نظام مدیریت مشارکت محور و مردم محور یعنی مدیریت محلی توسعه یابد.

شفقت با تاکید بر اینکه در قانون مسئولیت‌های بسیاری به شوراها داده شده است و از این رو انتظار بیشتری از این بخش در مدیریت کشور می‌رود، اظهار کرد: شناخت قانون و برنامه ریزی بر اساس آن یکی از مهم‌ترین اموری است که شوراها باید به آن توجه داشته باشند.

معاون وزیر کشور همچنین اشاره کرد:  دهیاران و شوراها در راستای نشاط اجتماعی لازم است گام بردارند و با توجه به اینکه حلقه بزرگ مدیریتی در کشور شوراها و دهیاران محسوب می‌شوند، باید در فعالیت آن ها بازنگری جدی صورت گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *