سفر به دبی و بازدید از جاذبه های آن

به گزارش سادس جاذبه های گردشگری دبی بیشتر به جاذبه های مدرن شهری محدود است چرا که جامعه ی سابق کشور امارات جامعه ای بود مبتنی بر صید، زراعت و پرورش دام بود و از این رو کمتر کسی در گذشته به صنعت یا هنر مشغول بود به همین علت شهر دبی بجز چند قلعه با قدمتی نه چندان زیاد از آنچنان آثار باستانی برخوردار نمی باشد، علاوه بر آن کشور مسلمان امارات از جاذبه های مذهبی نیز بی بهره است، هیچ مکان مقدس و یا مقبره ی شخصیت مذهبی ای در این شهر وجود ندارد. از نظر جاذبه های طبیعی نیز دبی باز با چنین وضعیتی روبرو است ، این شهر که تقریبا مماس با خط استوا است از آب و هوایی گرم و طاقت فرسا برخوردار بوده  به طوری که دما در سردترین فصل سال نیز گرم و آزار دهنده است.

پالم دیره

پالم دیره
پالم دیره

پالم دیره که در میان جزایر مصنوعی ساخته شده در دبی بزرگترین و وسیع ترین آن به شمار می رود و از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری دبی، این پروژه از یازده سال پیش آغاز شد و سال پیش ساخت آن به طور کامل به اتمام رسید، جزیره پالم از لحاظ جغرافیایی مکمل مرکز دبی است. این جزیره با مساحتی برابر با هشتاد کیلومتر مربع برای فضای مسکونی، فروشگاه، اسکله و بندرگاه را به خود اختصاص داده است به طوری که بخش مسکونی بر روی ساقه ها و بخش غیرمسکونی روی تنه اصلی بنا نهاده شده است.

مسجد جمیرا

مسجد جمیرا دبی
مسجد جمیرا دبی

این مسجد از زیباترین و معروفترین مساجد شهر دبی به شمار می رود، این مسجد گنبدی زیبا به ارتفاع شانزده متر و دو مناره به بلندای چهل متر و یک منبر زیبا و مجلل دارد که تلفیقی از معماری اسلامی و مدرن است، تصویر این مسجد بر روی بخری از اسکناس های دبی چاپ شده است، در نماسازی این مسجد از سنگهای بسیار ممتاز به رنگ کرمی مایل به صورتی به کار گرفته شده است که زیبایی آن را دو چندان کرده، شب های این مسجد حال وهوایی دیگر دارد و چراغانی و نورپردازی آن غیر قابل وصف است.

فروشگاه ابن بطوطه

فروشگاه ابن بطوطه
فروشگاه ابن بطوطه

فروشگاه ابن بطوطه نیز یکی دیگر از ده ها مراکز خرید دبی است، این فروشگاه از شش مجتمع تشکیل شده است که هر کدام بر اساس یک نوع فرهنگ معماری خاص طراحی شده اند، یکی از مجتمع ها یک سینما دوازده پرده ای دارد که فیلم های روز هالیوود را در آن به نمایش مگذارد، کافه ها، رستوران ها و سالن تاتر از دیگر مزیت های این مجتمع می باشد.

رونق بازار آژانس های مسافرتی در ایران

با رشد و توسعه توریسم دبی، بازار کار آژانس های مسافرتی در ارائه خدمات تور دبی نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورهای دنیا رونق بیشتری پیدا می کند.دبی به خاطر نزدیک بودن و داشتن مرز آبی با ایران به یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری در ایران تبدیل شده است، در میان تور های خارجی که در ایران ارائه می شوند شاید بتوان تور دبی را یکی از پرطرفدارترین تورها دانست.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *