جزئیات جذب نیروهای ایثار در گلستان/ امدادگران هلال احمر صاحب‌خانه می‌شوند

سادس/گلستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به جزئیات جذب نیروهای ایثار هلال احمر استان، گفت: از ابتدای فروردین ماه تاکنون حدود ۴۰ نفر نیروی ایثار در سطح استان جذب هلال احمر شدند.

قاسم غریب‌آبادی امروز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به سطح آمادگی هلال احمر گلستان اظهار کرد: استان گلستان جزء چند استان نخست محروم کشور است و متأسفانه این محرومیت در همه حوزه‌ها خود را نشان داده که حوزه هلال احمر از جمله آن‌ها است.

وی از جذب نیروهای ایثار در هلال احمر گلستان خبر داد و گفت:  نیروهای هلال احمر در حین کار درجه‌بندی می‌شوند و پس از طی مراحل مختلف به درجه ایثار ‌می‌روند، خوشبختانه بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، از اول فرودین ماه امسال حدود ۴۰ نیروی ایثار در هلال احمر گلستان جذب شدند و دیگر نیروهایی هم که به درجه ایثار برسند به طور خودکار جذب می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان به ورود هلال احمر گلستان به طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و توضیح داد: با حمایت بسیار خوب استاندار گلستان مجوز کلنگ زنی مسکن کارکنان و امدادگران فعال استان اخذ شده و در زندان قدیم بویه تا تابستان کلنگ زنی می‌شود. حدود ۶۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن برای کارکنان و امدادگران فعال هلال احمر گلستان احداث می‌شود.

فرسودگی تجهیزات و خودروهای هلال احمر گلستان
 

قریب‌آبادی به تجهیزات هلال احمر گلستان در بخش لجستیک، امداد و نجات و تجهیزات کوهستان اشاره کرد و افزود: گرچه هلال احمر گلستان در بخش تجهیزات از لحاظ کمیت مشکلی ندارد و خودرو، آمبولانس و ست‌نجات به میزان کافی در استان وجود دارد اما بخشی از این خودروها فرسوده است.

وی از وجود ۱۲۸ دستگاه اعم از سواری، آمبولانس، شاسی‌های مخصوص عملیات کوهستان و ست نجات در هلال احمر گلستان خبر داد و یادآور شد: وجود این میزان خودرو در جمعیت هلال احمر گلستان رقم خوب و قابل توجه است اما متأسفانه به دلیل فرسودگی در عملیات‌ها کارایی زیادی ندارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان متذکر شد: یک بالگرد نیز در آتش سوزی‌ها به کمک محیط زیست می‌آید و خوشبختانه دیگر در استان گلستان مستقر شده و با پیگیری استاندار و مجمع نمایندگان کمتر به استان مجاور ارسال می‌شود.

قریب‌آبادی با بیان اینکه ۱۷ دستگاه قایق و ۱۵ دستگاه موتورسیکلت در استان گلستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مجوز ۳۰۰ آمبولانس و ست نجات در سطح کشور گرفته شده و رئیس سازمان مدیریت بحران وعده دادند تا تابستان در سطح کشور توزیع شود که مقرر شد بخشی از این تجهیزات سهم گلستان باشد.

وی با تأکید بر اینکه با نوسازی ناوگان لجستیک هلال احمر، قدرت عملیاتی ما افزایش می‌یابد، تصریح کرد:  نیروهای ما آموزش دیده و تخصصی هستند و روزانه و در ایام عادی ۱۰۶ نفر نیروی امدادگر تخصصی در ۱۶ پایگاه سطح استان فعال هستند و این نیروها جدای از نیروهای آماده به خدمت هستند که در مواقع فراخوان سریعاً وارد میدان می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان متذکر شد: ترددها در استان گلستان بالا است و در فصل گردشگری، تصادفات جاده‌ای و اتفاقات درون مناطق گردشگری زیاد است اما نیروهای هلال احمر با وجود فرسودگی امکانات، بهترین خدمات را به مردم ارائه می‌کنند.

قریب‌آبادی ادامه داد: خوشبختانه جایگاه جمعیت هلال احمر گلستان ویژه است و علی رغم آنکه گلستان یک استان محروم است و از لحاظ امکانات نیاز به تقویت دارد در بخش‌های مختلف رتبه‌های خوبی را کسب کرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *