برگزاری پویش جهانی راه صادق در ایران و جهان/ تجمع بزرگ عزاداران حضرت امام صادق (ع) در میدان ونک و نبرد تهران

پویش بین المللی راه صادق با همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در شهرهای ایران و جهان برگزار می شود

به گزارش سادس ، پویش جهانی راه صادق یا طریق الصادق در تهران، شهرهای ایران و مناطق شیعه نشین کشورهای مختلف همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام برگزار می شود.

فلسفه برگزاری پویش بزرگ راه صادق علیه السلام پاسداشت مقام شیخ الائمه و رئیس مکتب جعفری و معرفی ابعاد وجودی آن حضرت از طریق بیان معارف اهل بیت علیه السلام و یادآوری مصیبت ها و سختی های آن بزرگواران بوده است.

در تهران همزمان با تجمع عزاداران حضرت امام صادق علیه السلام در شب شهادت آن امام همام موکب بزرگی در میدان ونک تهران برپا خواهد شد و در روز شهادت رئیس مکتب جعفری تجمع بزرگ عزاداران همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد شهید بهشتی ولقع در خیابان نبرد میدان نبرد برگزار می شود.

در شهرهای اصفهان، شیراز،اهواز، خرمشهر، گرگان، شهرکرد، قم، خرم آباد، زنجان، کرمان، کرج، سمنان، شهریار، دهدشت، خوی، بیرجند، ملایر، فهرج کرمان، بروجرد تجمع های مشابهی با برپایی موکب های عزاداری و پذیرایی برگزار می شود.

در کشورهای ترکیه، افغانستان، کشمیر هندوستان، پاکستان، سوریه، لبنان و کنیا مراسم عزاداری و ایستگاه پذیرایی از مردم برپا خواهد بود.

100 روضه خانگی و روضه عمومی در استان های قم، همدان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، لرستان، مازندران، کهگیلویه و بویر احمد ، خوزستان، ایلام، سمنان و تهران برقرار خواهد شد.

اطعام نیازمندان در روز شهادت حضرت امام صادق در مناطق محروم استان تهران و البرز از دیگر برنامه های این پویش می باشد.

در فضای مجازی هم دوستداران این آن امام بزرگوار با 8 زبان انگلیسی، عربی، اسپانیولی، آلمانی، ترکی استامبولی، فرانسوی، اردو و فارسی ضمن ابراز ارادات به مقام شامخ آن حضرت به معرفی ابعاد وجودی امام جمفر صادق علیه السلام می‌پردازند. آدرس فضای مجازی این پویش ahlalbaytcampaign@ می باشد و خیرین گرامی می توانند کمک های خود را از طریق این صفحه پیگیری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *