اتصال بیمارستان امام خمینی به مترو برای شرایط بحرانی

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از اتصال بیمارستان امام خمینی به خط ۷ مترو برای امدادرسانی در شرایط بحرانی خبرداد.

علی نصیری در گفت‌وگو با سادس با اشاره به برگزاری جلسه کارگاهی با حضور شهردار منطقه ۶، مسئولان شرکت مترو، نماینده دانشگاه علوم پزشکی تهران و نماینده مجتمع درمانی امام خمینی (ره) اظهارکرد: در این جلسه لزوم دسترسی به حمل و نقل ریلی در شرایط بحرانی برای انتقال مجروحان و مصدومان به مراکز درمانی و حساس مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد هنگام بهره‌برداری از خط ۷ مترو برای انتقال مجروحان و مصدومان در زمان بحران مسیری هم به بیمارستان امام خمینی ایجاد شود.

وی ادامه داد: با احداث رمپ دسترسی خط ۷ مترو به داخل بیمارستان امام خمینی برای انتقال مجروحان و مصدومان از قطار به آمبولانس و از طریق آمبولانس به بیمارستان امام خمینی اقدام خواهد شد.

نصیری با بیان اینکه مقرر شده طی سال جاری اعتبارات توسط شرکت مترو تامین شود، گفت: منابع مالی و نقدینگی نیز از طریق شهرداری منطقه ۶ تامین می‌شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نصیری افزود: علاوه بر بهره برداری از خطوط زمینی و هوایی برای انتقال مجروحان و مصدومان به مراکز درمانی در شرایط بحرانی، باید از خطوط مترویی که نزدیک مراکز درمانی هستند، استفاده کرد. این یک امر ضروری است که خوشبختانه در بیمارستان امام خمینی اجرا خواهد شد.

وی در پایان اظهارکرد: برگزاری جلسات هماهنگی با کارگروه ها برای چگونگی بهره برداری از سایر خطوط مترو که نزدیک مراکز درمانی هستند با همکاری وزارت بهداشت و شهرداری های مناطق حائز اهمیت است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *