تبانی در انتخابی تیم ملی اثبات نشد

تبانی در انتخابی تیم ملی اثبات نشد

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کاراته تاکید کرد: ادعای ذبیح الله پورشیب مبنی بر انجام تبانی میان مهدی خدابخشی و کیوان بابان اثبات نشد.

به گزارش سادس، هادی شوشتری درباره آرای اخیر کمیته انضباطی در باره اتفاقات انتخابی تیم ملی کاراته، اظهار کرد: بنا بر گزارش اعلامی برگزار کنندگان و کمیته بازرسی و رسیدگی به شکایات فدراسیون برای تخلفات اعلامی در جریان برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی آقایان، کمیته انضباطی با حضور اعضا و بازیکنان تشکیل شد، پس از استماع گزارشات اعلامی و دفاعیات ورزشکاران حاضر در جلسه و مطالعه لایحه گیلان پور که در جلسه غایب بود وهمچنین مشاهده فیلمهای مربوط به مسابقات پس از شور آرا صادر گردید.

رئیس کمیته انضباطی افزود: با مشاهده مستندات موجود و توضیحات ذبیح الله پورشیب، مهدی خدابخشی و کیوان بابان، تبانی در مسابقه خدابخشی و بابان برای اعضا محرز نگردید اما این دو ورزشکار به لحاظ درگیری لفظی در سالن برگزاری مسابقات با ذبیح الله پورشیب پس از مسابقه و بی احترامی به یکدیگر، تخلف خدابخشی و بابان عدم رعایت مقررات و ضوابط کاراته تشخیص داده شد و هر یک به ۴ ماه محرومیت از شرکت در کلیه مسابقات کاراته محکوم گردیدند.
همچنین ذبیح الله پورشیب بابت بی احترامی به اعضا جامعه ورزشی و مسئولین، نشر اکاذیب (تبانی خدابخشی و بابان)، عدم رعایت مقررات و ضوابط کاراته و اعتراض به تصمیم سرپرستان، مسئولین و مقامات مسابقات، به ۶ ماه محرومیت از شرکت در کلیه مسابقات کاراته محکوم گردید.

رییس کمیته انضباطی  ادامه داد: طبق آیین نامه کمیته انضباطی مصوب مجمع عمومی فدراسیون کاراته که به تایید وزارت ورزش و جوانان هم رسیده است، این آرا قطعی نبوده و ظرف مدت ۱۰ روز پس از ابلاغ قابل رسیدگی در کمیته استیناف فدراسیون کاراته می باشد.

شوشتری در خاتمه تصریح کرد: ورزشکاران عزیز خانواده کاراته این موضوع را باید بدانند هر آنچه در حین برگزاری مسابقات رسمی فدراسیون و هیاتهای کاراته استانها و شهرستانها برگزار می‌شود در صورت اعلام هرگونه  تخلف از ناحیه کمیته‌های برگزار کننده اعم از بی‌احترامی به بازیکنان، مربیان و اعتراض به نظر داوران و … مطابق آیین نامه کمیته انضباطی فدراسیون کاراته قابل رسیدگی بوده و حسب گزارشات اعلامی، این کمیته موظف به رسیدگی می‌باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *