رقابت ۸۷ کشتی گیر در دومین روز مسابقات بین‌المللی کشتی جام موحد آغاز شد

رقابت ۸۷ کشتی گیر در دومین روز مسابقات بین‌المللی کشتی جام موحد آغاز شد

سادس/مازندران دومین روز از برگزاری دومین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبدالله موحد روز پنجشنبه کشتی گیران پنج وزن دوم در درشهرستان بابلسر استان مازندران به روی تشک رفتند.

در روز دوم این مسابقات که در سالن ورزشی سرداران نوبخت شهرستان بابلسر درحال برگزاری است، ۸۷ کشتی گیر در وزن های ۴۸- ۵۵ – ۶۵ – ۸۰ – ۱۱۰ کیلوگرم بر روی دو تشک کشتی به مصاف هم خواهند رفت.

بازی های مرحله نیمه نهایی ونهایی این پنج وزن از ساعت ۱۶ عصرامروز برگزار می شود.

روزچهارشنبه نیز ۴۸ کشتی گیردر پنج وزن نخست ۴۵- ۵۱- ۶۰ – ۷۲- و ۹۲ کیلوگرم با هم رقابت کردند که نفرات برتر این وزن ها مشخص و با حضور مسئولان فدراسیون کشتی، مازندرانی وشهرستان بابلسر قدردانی شدند.

دومین دوره مسابقات کشتی آزاد نوجوان جام عبدالله موحد یادواره ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید مازندران و یادبود آیت الله عباسعلی سلیمانی، از روزچهارشنبه در سالن ورزشی سرداران شهید نوبخت در بابلسر شروع شده و پنجشنبه شب با شناخت نفرات و تیم های برتر خاتمه خواهد یافت.

 به گفته غلامرضا نوری زاده، دبیرهیات کشتی مازندران، تیم کشتی آزاد نوجوانان عراق با ۲۵ کشتی‌گیر و ارمنستان نیز با ۱۲ کشتی گیر، به همراه سه تیم از مازندران و یک تیم از نفرات دوم تا پنجم مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور در این مسابقات حضور دارند.

به گزارش سادس، نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام عبدالله موحد، نیز با حضور ۱۷۶  کشتی گیر از کشورهای ارمنستان و تاجیکستان به همراه سه تیم در قالب تیم ملی ایران در سنی نوجوانان ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در سالن ورزشی پیامبر اعظم آمل برگزار شده بود، که تیم ایران با ۹ مدال طلا و یک مدال نقره و ۲۴۵ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت، تیم ارمنستان با یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز و ۷۶ امتیاز دوم شد و تیم تاجیکستان نیز با یک عنوان پنجمی به مقام سوم رسید.

عبدالله موحد یکی از کشتی گیران مطرح تیم ملی کشتی آزاد ایران اهل شهرستان بابلسر استان مازندران در دهه ۴۰ و۵۰  است که با کسب۶ نشان طلای مسابقات جهانی و المپیک در جایگاه دوم فهرست مشاهیر کشتی ایران بعد از حمید سوریان و جایگاه یازدهم تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی برای قهرمانان کشتی آزاد در سده بیستم قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *