بحران بهداشت روانی در بین جوانان ژاپنی

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از جمعیت جوان ژاپن افکار خودکشی را تجربه کرده‌اند.

به گزارش سادس به نقل از آناتولی، بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط بنیاد «نیپون» مستقر در توکیو، ژاپن شاهد کاهش ۵۵۶ هزار نفری جمعیت در سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) نسبت به سال قبل از آن بوده و جمعیت آن به ۱۲۴.۹ میلیون نفر رسیده است. 

این روند نگران کننده نشان می دهد که مقامات ژاپن نیاز فوری به ایجاد یک سیستم اجتماعی برای مقابله با چالش دوگانه کاهش نرخ زاد و ولد و پیری جمعیت دارند.

همچنین دستکم از هر دو جوان یک نفر در این کشور افکار خودکشی دارد.

به گفته وزارت بهداشت ژاپن، خودکشی عامل اصلی مرگ و میر جوانان در سال‌های ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در این کشور بوده است.

طبق جزئیات نظرسنجی منتشر شده توسط «کیودو نیوز»، از ۱۴ هزار و ۵۵۵ جوان ۱۸ تا ۲۹ ساله که مورد بررسی قرار گرفتند، ۴۴.۸ درصد در مواجهه با مشکلاتی چون دشواری در برقراری ارتباط اجتماعی با اطرافیان، زورگویی و همچنین نگرانی نسبت به مسیرهای شغلی و تحصیلی در آینده، افکار خودکشی را تجربه کرده بودند.

همچنین حدود ۴۰ درصد از این ۴۴.۸ درصد جوانی که مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، اقدام به خودکشی کرده یا اقداماتی را برای آماده شدن برای خودکشی انجام داده بودند.

در میان روند نگران کننده افزایش افکار خودکشی در میان جوانان در ژاپن، این کشور رکورد کاهش بیش از  ۰.۵ میلیون نفری جمعیت در حال کاهش خود را در سال گذشته میلادی ثبت کرده است که دوازدهمین سال متوالی کاهش را نشان می‌دهد.

مقامات ژاپن همچنین اظهار کردند که همه ۴۷ استان این کشور به جز توکیو اخیرا شاهد کاهش تعداد شهروندان بوده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *