سوم خرداد؛ مظهر اقتدار و مقاومت امت اسلامی

نیروی انتظامی بر لزوم بازخوانی و ترسیم روزآمد فتح خرمشهر تأکید کرد و سوم خرداد؛ را مظهر اقتدار و مقاومت امت اسلامی دانست.

 

به گزارش سادس به نقل از  پایگاه خبری پلیس، نیروی انتظامی با صدور پیامی؛ سوم خرداد ماه؛ (سالروز آزادی خرمشهر) را مظهر اقتدار و مقاومت امت اسلامی، عرصه شکوفایی ظرفیت ها و توانمندی های ملت ایران برای ایجاد تحولات راهبردی در روند جنگ تحمیلی و رخدادهای پس از آن دانست.

       ” خرمشهر را خدا آزاد کرد”

حضرت امام خمینی (ره)

متن این پیام به شرح ذیل است؛

بدون تردید عملیات بزرگ و غرورآفرین بیت المقدس در سوم خرداد ۱۳۶۱ به عنوان یک رخداد بزرگ و سرنوشت ساز، نه تنها جغرافیای جنگ را به نفع رزمندگان اسلام تغییر داد، بلکه تمام معادلات دشمن بعثی را بر هم ریخت و باعث نگرانی بیش از پیش حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای آنان جهت برون رفت از این بحران شد.

تغییری که نه تنها در دوران دفاع مقدس، بلکه در سال های پس از آن دوران باشکوه و پر افتخار نیز اتحاد و روح مقاومت را در کنار ایمان و بصیرت، به عنوان رمز پیروزی در مقابل بیگانگان و توطئه های آنان پیش روی نسل های امروز و آینده سازان واقعی انقلاب قرار داد.

بی تردید آزادسازی خرمشهر یک فصل به یاد ماندنی از حماسه آفرینی مردانی است که با اتکا به قدرت الهی پای به عرصه جهاد نهادند و با نمایش ایمان پولادین خود که برگرفته از تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) است، حماسه ای جاوید را رقم زدند که تمامی قدرتمندان متکبر و مغرور جهان را به حیرت وا داشتند.

در این بیانیه با تأکید بر لزوم بازخوانی و ترسیم روزآمد این رخداد بزرگ و سرنوشت ساز (آزادی خرمشهر) برای نسل های امروز انقلاب و آینده سازان این سرزمین، آمده است: سوم خرداد، یادآور دلاور مردی و ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران، شجاعت و شهامت فرماندهان و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام است.

امروز نیز تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، هوشیاری نیروهای مسلح و انسجام مردمی، توطئه های قدرت های استکباری علیه ایران اسلامی را نقش بر آب کرده و در سایه وحدت و یکدلی، ملت قهرمان ایران در برابر تمامی زیاده خواهان چون دژی استوار ایستاده تا همچون گذشته حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای گرانبهای آن از تجاوز اهریمنان مصون بماند.

در پایان این پیام با تأکید بر لزوم حفظ و ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس و با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره)، شهیدان و حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس آمده است: نیروی انتظامی تحت رهبری ولی فقیه و فرماندهی معظم کل قوا، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) برای حراست از استقلال و تمامیت ارضی کشور پاسداری از انقلاب و دستاوردهای افتخارآمیز و قدرت آفرین آن همواره با الهام از آموزه های حماسی دوران دفاع مقدس از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *