«ایران» توان بارداری دارد؟

رییس سازمان محیط زیست گفت: در حال حاضر «ایران» باردار نیست اما این حیوان سالم است ولی باید بررسی شود که بنیه بارداری دارد یا نه.

به گزارش سادس، سلاجقه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت یوزپلنگ « ایران» اظهار کرد: تیم دامپزشکی که حضور دارند و مشاور خارجی از آفریقای جنوبی اعلام کرده‌اند که ایران باردار نیست.

وی درباره اظهارات متفاوت درباره بارداری ایران تصریح کرد: این بحث تخصصی است. ایران از قاچاقچیان گرفته شده بود و یک حیوان کم بنیه بود و با کار علمی دامپزشکان، در اسارات تکثیر انجام شد و او با سزارین زایمان کرد. یکی از بحث‌های اساسی در این زمینه تشخیص درست است که تیم دامپزشکی در این زمینه نظر می‌دهد. در طبیعت هم نمونه‌هایی وجود دارد که بارداری حیوان به زایمان نرسیده و ممکن است سقط داشته باشند. شرایط ایران هم طبیعی نیست و این حیوان  در شرایط مصنوعی نگهداری و کنترل می شود که سرپا بماند.

سلاجقه با بیان این‌که «ایران مشکلی برای بارداری مجدد ندارد»، گفت: تیم دامپزشکان نظر داده اند که ایران سالم است اما مسأله این است که آیا ایران بنیه برای بارداری دارد یا نه. این موضوع باید بررسی شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *