سطح‌بندی مربیان بسکتبال کشور در ۴ رده

سطح‌بندی مربیان بسکتبال کشور در ۴ رده

سادس/همدان رئیس فدراسیون بسکتبال کشور گفت: بررسی‌ها و نیازسنجی‌های ما نشان می‌دهد ضرورت به‌روزرسانی و ارتقاء سطح دانش فنی مربیان بسیار حیاتی است بنابراین تصمیم مهمی در فدراسیون بسکتبال گرفته شد و از این پس مربیان بسکتبال کشور در چهار سطح فنی قرار می‌گیرند.

جواد داوری در مجمع انتخاباتی هیأت بسکتبال استان همدان، ضمن اشاره به سطح بندی جدید مربیان بسکتبال کشور، اظهار کرد: با توجه به آیین‌نامه دوره‌های کوتاه مدت مربیگری و ضرورت ارتقاء سطح دانش فنی مربیان، از این پس مربیان بسکتبال در چهار سطح رنگ‌بندی زرد، آبی، قرمز و سبز قرار خواهند گرفت.

رئیس فدراسیون بسکتبال در ادامه تصریح کرد: حدود فعالیت کلیه مربیان با سطح‌بندی‌های متفاوت برای حضور در مسابقات پس از بررسی و تأیید فدراسیون بسکتبال به هیأت‌های استانی ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم از طریق پژوهش و استعدادیابی توسعه و رشد زیرساخت‌های فنی بسکتبال را گسترده‌تر کنیم، خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ برای بسکتبال ایران با فراز و فرودهایی همراه بود که در ابعاد مختلف آموزشی، قهرمانی، همگانی و حرفه‌ای حرکت جدیدی در این رشته آغاز کردیم و به طور قطع با کمبود و کاستی هایی نیز همراه شدیم.

داوری مطرح کرد: برنامه‌های آموزشی و پژوهشی بسکتبال ایران نیز جدی‌تر استمرار داشته تا ابعاد فنی بسکتبال کشور به‌روزتر و علمی‌تر نمایان شود.

سکاندار بسکتبال کشور با بیان اینکه فدراسیون در زمینه استعدادیابی به دنبال ایجاد ساختار جدیدی است، افزود: این ساختار جدید بنیانگذاری خوبی برای رشته بسکتبال خواهد بود و به زودی در هیأت‌های استانی بسط داده خواهد شد و اگر هیأت‌های استانی با این سیستم همراه شوند می‌توانند به ورزش کشور خدمات ارزنده و ویژه‌ای ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه همدان در بسکتبال کشور همواره مؤثر بوده و پیشینه درخشانی در این عرصه دارد، اظهار کرد: کاپیتان فقید تیم ملی “جعفر قره‌خانی” و داور بین‌المللی کشور “هادی سالم” از استان همدان به بسکتبال کشور معرفی شدند به طوریکه در سال‌های دور بسکتبال همدان در بخش تیم‌داری هم عملکرد خوبی در لیگ برتر داشت.

داوری در پایان با تمجید از تلاش‌های پرویز ریحانی در سکان ریاست هیأت بسکتبال استان به مدت ۱۶ سال، اضافه کرد: امثال آقای ریحانی در بسکتبال کشور کم است و به طور قطع در ادامه راه از وی به عنوان مشاور عالی فدراسیون بهره‌مند خواهیم شد.

در ادامه مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان حضور نمایندگانی از همدان به ویژه شهرستان‌های اسدآباد و نهاوند در لیگ‌های بسکتبال کشور را افتخاری ارزنده برای استان دانست و گفت: بسکتبال همدان در صورت جذب حامیان مالی، توان رقابت در لیگ های دسته اول و برتر کشور را هم‌چون گذشته دارد.

علی حقیقی اضافه کرد: بسکتبال از ظرفیت بسیار بالا و خوبی در استان همدان برخوردار است و باید در زمینه استعدادیابی برنامه‌ریزی مطلوبی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بسکتبال همدان از دیرباز مهد بزرگان این رشته ورزشی بوده است و توقع داریم جایگاه بسکتبال در سطح کشور در دوره جدید کابینه هیأت مجدداً ارتقاء فنی چشمگیری داشته باشد.

حقیقی بیان کرد: عملکرد بسکتبال همدان در سال‌های گذشته رضایت‌بخش بود و انتظار داریم با تلاش بیشتر مجموعه جدید هیأت، شاهد رشد روزافزون این ورزش در سطوح ملی و فراملی همچون پیشینه درخشان سال‌های گذشته‌اش باشیم.

به گزارش سادس، مجمع انتخاباتی هیأت بسکتبال استان همدان “مجید درویشی” را به عنوان رئیس جدید هیات بسکتبال استان همدان انتخاب کرد.

این مجمع با حضور جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال کشور و علی حقیقی، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان و سایر اعضاء برگزار شد و دو کاندیدا یعنی مجید درویشی و علی احمدی‌رشادت در انتخابات مجمع حضور داشتند و دیگر کاندیدای این مجمع یعنی هادی سالم داور بین‌المللی بسکتبال کشور پیش از برگزاری مجمع از حضور در انتخابات انصراف داد.

سطح‌بندی مربیان بسکتبال کشور در ۴ رده

در نهایت مجید درویشی در این مجمع با ۱۷ رأی از ۲۲ رأی مأخوذه به مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید هیأت بسکتبال استان همدان انتخاب شد و علی احمدی‌رشادت دیگر کاندیدای این مجمع نیز تنها پنج رأی کسب کرد.

در این مجمع انتخابات برای انتخاب اعضای هیأت رئیسه نیز برگزار شد که در نهایت نرگس شکوهی به عنوان نایب رئیس، هادی زهره‌وند به عنوان خزانه‌دار و پرویز ریحانی، حسن زائری و فاطمه احمدی نیز به عنوان اعضای هیأت رئیسه انتخاب شدند.

به گزارش سادس، مجید درویشی پیش از در دست گرفتن سکان ریاست این هیأت، سوابقی هم‌چون فرماندار اسدآباد و معاون شهردار همدان را در کارنامه کاری خود دارد و در گذشته کمک‌هایی به بسکتبال داشته است با توجه به اینکه بسکتبال اسدآباد از لحاظ جایگاه فنی از بسکتبال همدان سبقت گرفته و در سطح بالاتری قرار دارد.

پیش از برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت بسکتبال پیش‌بینی می‌شد مجید درویشی با کسب حداکثر آراء به عنوان رئیس جدید این هیأت انتخاب شود و این شنیده‌ها در حالی رخ داد که احتمال انتخاب هادی سالم، داور بین‌المللی بسکتبال همدان به عنوان دبیر هیأت استان از سوی رئیس هیأت در میان جامعه بسکتبال مطرح شده بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *