بازسازی زیرساخت‌ها، هدیه نوروزی امام رضایی‌ها به مردم خوی

مدیر عامل جمعیت امام رضایی ها به خبرگزاری فارس گفت: در تلاش هستیم که در ماه مبارک رمضان گلنگ احداث مدرسه در مناطق دورافتاده شهرستان خوی را به زمین بزنیم.

به گزارش روابط عمومی جمعیت امام رضایی ها  مریم شریفی در خبرگزاری فارس گزارش داد:  تا بوده، ایام نوروز و تعطیلات سراسری و دلچسبش، زمان طلایی اردوهای جهادی بوده. سال‌هاست بسیاری از هموطنان، خورشید آخرین روز سال کهنه نزده، پاشنه‌های همت را ورمی‌کشند و با کوله‌بار مهربانی عازم مناطق محروم می‌شوند تا به جای تحویل سال نو در کنار خانواده و سفره‌های هفت‌سین رنگارنگ، سال را در حال خدمت‌رسانی به مردمان باعزت اما کم‌برخوردار این مناطق تحویل کنند. تقارن نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان اما شرایط متفاوتی برای نیروهای جهادی رقم زده و برنامه‌های هر ساله آنها را دستخوش تغییر کرده. اما با اینکه حفظ حرمت ماه مبارک باعث شده دیدار نوروزی بسیاری از گروه‌های جهادی با اهالی مناطق محروم، منتفی شده و به تعطیلات تابستانی موکول شود، از برخی دیگر از گروه‌های جهادی خبر می‌رسد که حتی روزه‌داری هم مانع حضور آنها در مناطق هدف نشده است. در گزارش پیش رو، به سراغ چند گروه جهادی رفته‌ایم و از فعالیت‌هایشان در نوروز رمضانی امسال پرس‌وجو کرده‌ایم…

کمپ امام رضایی ها در یکی از مناطق زلزله زده خوی

بازسازی زیرساخت‌ها، هدیه نوروزی امام رضایی‌ها به مردم خوی

سال پر فراز و نشیب ۱۴۰۱ که با ماموریت‌های متنوعی از امدادرسانی به آسیب‌دیدگان حوادث مختلف تا اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی، اشتغالزایی و آبرسانی برای جهادگران جمعیت نیکوکاری امام رضایی‌ها همراه بود، با حضور در مناطق زلزله‌زده شهر خوی به ایستگاه پایانی رسید. گذر از مرحله بحران در پایان سال اما به معنی پایان کمک‌رسانی این گروه به زلزله‌زدگان نبود چراکه قبل از ورود به سال جدید، افق نوروزی فعالیت‌های امام رضایی‌ها با هدف تکمیل خدمت‌رسانی به این هموطنان ترسیم شده بود. حجت‌الاسلام «داود صالحی»، مدیرعامل جمعیت امام رضایی‌ها با اشاره به اینکه تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات عید نوروز، تاثیری بر برنامه‌های جهادی این جمعیت در مناطق هدف نداشته، می‌گوید: «در کنار اهدای جهیزیه به ۸ زوج جوان زلزله‌زده و اهدای لباس عید به کودکان زلزله‌زده خوی در نوروز ۱۴۰۲، جمعیت امام رضایی‌ها در تمام ماه رمضان امسال بر اجرای پویشی برای کارهای تثبیتی و زیربنایی در مناطق زلزله‌زده خوی متمرکز خواهد بود. واقعیت این است که ما از مجموع کمک‌های نقدی که با حمایت مردم برای امدادرسانی به مردم زلزله‌زده خوی جمع شد، یک چهارم را برای تأمین اقلام ضروری جاری هزینه کردیم و سه چهارم آن را برای کار اساسی و زیرساختی نگه داشتیم.

براساس گزارشی که به مردم ارائه کردیم، از محل یک چهارم کمک‌های آنها، ۳ هزار هیتر، ۶ هزار پتو، ۱۱۵۰ چادر مسافرتی، ۱۰۰ هزار قطعه انواع البسه، ۵۰۰ جفت کفش، ۱۲ هزار بسته بهداشتی بانوان، ۵۰۰ کارتن دستمال کاغذی، ۶۵۰ کارتن پوشک بچه، ۲۵ هزار کنسرو، ۴ تن خرما، ۴۰ تن سیب زمینی، ۱۵ هزار بسته کیک و بیسکوییت، ۲۰ تن میوه، ۶۰۰ بسته معیشتی شامل برنج و روغن و … و ۸ هزار شیرخشک تهیه و در میان هموطنان زلزله‌زده توزیع کردیم. علاوه‌براین، ۱۴ آشپزخانه دایر کردیم و ۱۷۵ هزار وعده غذا توزیع کردیم. دو نانوایی هم داشتیم که ۱۹۵ هزار قرص نان پخت کردند. ارائه خدمات پزشکی و نظافتی بهداشتی در کمپ اختصاصی امام رضایی‌ها را هم به این فهرست اضافه کنید.»

حاج آقا صالحی در ادامه، دست می‌گذارد روی موضوع مهمی که دغدغه نوروزی اهالی امام رضایی‌ها شده و اضافه می‌کند: «با وجود کمک‌رسانی همه‌جانبه در روزهای پس از زلزله، حدود سه چهارم کمک‌های مردم و خیّران را نگه داشتیم تا برای انجام کارهای زیرساختی هزینه کنیم. درباره محل هزینه‌کرد این مبالغ، بعد از تحقیق و مشورت، به دو گزینه رسیدیم. برخی از دوستان مطلع، معتقد بودند با توجه به آسیب‌های وارده به آغل دام‌های روستاییان در زلزله خوی، لازم است قبل از هر کاری، این آغل‌ها را از نو بسازیم. برخی دیگر هم روی مدرسه‌سازی در نقاط مختلف شهر خوی تاکید داشتند. شاهدشان هم این بود که در زلزله خوی، ۲۳ مدرسه یا کاملاً تخریب شده یا در اثر شدت آسیب‌ها، دیگر قابل استفاده نیست. ما بعد از بررسی نهایی، موردی که اولویت بیشتری دارد را انتخاب کرده و در نوروز رمضانی امسال، کلنگ ساخت آن را به زمین خواهیم زد. درواقع حضور جمعیت امام رضایی‌ها در خوی، قطع نشده و فقط شکل خدمت‌رسانی ما به مردم عزیز خوی تغییر خواهد کرد. در اجرای طرح ساخت آغل دام یا ساخت مدرسه هم، علاوه‌بر کانون داوطلبان خوی به‌عنوان نیروهای بومی، دیگر نیروهای داوطلب جمعیت امام رضایی‌ها از سایر نقاط کشور هم حضور دارند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *