چقدر پوشاک در ۱۴۰۱ صادر شد؟/ تشکیل تیم تخصصی برای صادرات به روسیه

چقدر پوشاک در ۱۴۰۱ صادر شد؟/ تشکیل تیم تخصصی برای صادرات به روسیه

مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت از صادرات بیش از ۸۰ میلون دلاری پوشاک در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

محسن گرجی در گفت و گو با مهر با بیان اینکه تولید پوشاک در کشور از ارزش افزوده بالایی برخوردار است، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار در سال ۱۴۰۱، بیش از ۸۰ میلیون دلار صادرات پوشاک داشتیم.

مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت افزود: عمده پوشاک صادراتی ایران به کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و کشورهای حوزه اوراسیا بوده است.

وی با اشاره به بازار روسیه نیز گفت: از شهریور ماه سال ۱۴۰۱، تیم تخصصی در دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت برای فراهم‌سازی زمینه‌های لازم برای صادرات پوشاک به روسیه آغاز به کار کرده است زیرا بازار روسیه ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات پوشاک ایرانی محسوب می‌شود.

وی در مورد اینکه برای حمایت از صنعت پوشاک چه اقدامی انجام خواهد شد، گفت: مهم‌ترین حمایتی که دولت می‌تواند از صنعت پوشاک انجام دهد مربوط به تعرفه واردات مواد اولیه می‌شود زیرا مواد اولیه رکن اصلی تعیین قیمت است.

گرجی تاکید کرد: بر همین اساس نیز مانند سال گذشته، تعرفه واردات مواد اولیه پوشاک در سال ۱۴۰۲، به میزان یک درصد خواهد بود.

گفتنی است، در ایران ۷۰۰ مجموعه تولید کننده پوشاک و ۳۰۰ هزار واحد صنفی و توزیعی فعالیت دارند که زمینه اشتغال یک میلیون نفر را فراهم کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *