نقدینگی‌ به جای بانک‌ها باید سهم تولید شود

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس گفت: در واقع با کم کردن نقدینگی در بانک‌ها و سوق دادن آنها به سمت تولید قطعا یکی از راه‌های مهار تورم و رشد تولید انجام می‌شود.

نقدینگی‌ به جای بانک‌ها باید سهم تولید شود

الهام آزاد نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فارس از اصفهان با اشاره به شعار سال 1401 و تبریک تقارن طبیعت و معنوییت قرآن اظهار داشت: بیش‌از یک دهه است که رهبر معظم انقلاب اقتصاد را مسئله و اولویت اول کشور عنوان می‌کنند و هرساله بر این مبنا شعارها در نظر گرفته می‌شود که امسال شعار مهار تورم و رشد تولید است.

وی افزود: انشالله با یک وحدت، تلاش مضاعف و جهادگونه قوه مقننه، مجریه و قضاییه این امر محقق شود و البته همانطور که مقام معظم رهبری اشاره نمودند، نقش اصلی را مردم ایفا می‌کنند که همیشه با حضور مردم در همه عرصه‌ها پیشرفت و پیروزی به همراه داشته است.

حضور فعال مردم و فعالان اقتصادی برای تحقق شعار سال

آزاد گفت: بنابراین برای تحقق شعار سال در کنار سه قوه نیاز است که فعالان اقتصادی، مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با هم‌افزایی و همت جهادگونه حضور موثر داشته باشند تا به اولویت کشور یعنی مسئله رفع مشکلات اقتصادی جامه عمل بپوشانند.

رئیس کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه نقدینگی‌ها به جای بانک‌ها باید سهم تولید شود، خاطر نشان کرد: در واقع با کم کردن نقدینگی در بانک‌ها و سوق دادن آنها به سمت تولید قطعا یکی از راه‌های مهار تورم و رشد تولید انجام می‌شود و امیدواریم بتوانیم با راه‌کارهای مناسب، تقنین قوانین و ایجاد زیرساخت‌ها به یک اقدام عملی برای تحقق شعار 1402 برسیم.

تمرکززدایی و رشد تولیدات از شهرهای بزرگ به شهرستان‌ها

وی با اشاره به راه‌های مشارکت بیشتر مردم در اقتصاد طبق تاکید رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: برای تشویق مردم به سمت تولیدات داخلی باید تدابیری اندیشیده شود که البته در کنار آن تولیدکنندگان کیفیت‌ را به اندازه‌ای بالا ببرند که رغبت در استفاده ایجاد شود.

آزاد نقش مردم را در بحث تولیدات موثر دانست، گفت: در اوایل انقلاب حدود 40 تا 45 درصد از تولیدات از بخش روستاها و حتی جمعیت آنها در همین حد بوده اما اکنون این میزان کاهش و حدود 20 درصد شده که حتی آن روستانشین هم مصرف‌گرا شده است.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس ادامه داد: از این رو باید به سمتی حرکت کنیم که تمرکززدایی، اشتغال و تولیدات از شهرهاى بزرگ به سمت شهرستانها و روستاها سوق داده شود و حمایت‌ها صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *