ارتش صهیونیست در یک قدمی فروپاشی

فرماندهان نیروهای ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کردند که در صورت تکمیل پروسه اصلاح نظام قضایی نتانیاهو، اعتراضات را تشدید خواهند کرد و هزاران نیروی ذخیره از خدمت نظامی سر باز خواهند زد.

ارتش صهیونیست در یک قدمی فروپاشی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گسترش دامنه اعتراضات علیه برنامه کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تصویب لایحه اصلاح نظام قضایی، نیروهای ذخیره در یگان‌های ویژه ارتش این رژیم درباره «فروپاشی ارتش» هشدار دادند و به تشدید اعتراضات و آغاز موج جدید و وسیعی از امتناع از خدمت نظامی تهدید کردند. 

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، فرماندهان نیروهای ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی که هدایت اعتراضات علیه طرح اصلاحیه قانون قضایی نتانیاهو را برعهده دارند، روز گذشته درباره فروپاشی ارتش هشدار دادند و تاکید کردند که در صورت تکمیل پروسه تصویب طرح قضایی مذکور، هزاران نیروی نظامی در ارتش رژیم صهیونیستی از خدمت نظامی سر باز خواهند زد. 

این فرماندهان اعلام کردند که در صورت تصویب طرح قضایی نتانیاهو، آن‌ها اقدام به جمع‌‌آوری امضا از افسران نیروهای ذخیره برای امتناع از خدمت نظامی خواهند کرد. 

آن‌ها همچنین اعلام کردند: «ما یازده هفته است در خیابان‌ها تظاهرات می‌کنیم و دولت برای تحمیل طرح خود عجله دارد و وزیر امنیت سکوت کرده و دولت توافق حاصل شده بین ما را زیر پا می‌گذارد».

فرماندهی اعتراضات نیروهای ذخیره طی بیانیه‌ای که در نشست خبری روز گذشته قرائت شد، اعلام کرد: «خط قرمز نزدیک می‌شود. اگر قانون [مرتبط با “اصلاحات قضایی” دولت نتانیاهو] تصویب شود، ما و هزاران نفر دیگر از خدمت در ارتش دست می‌کشیم».

سرهنگ دوم «ران شرف» یکی از فرماندهان جنبش اعتراضی به نمایندگی از نیروهای ذخیره در این نشست‌خبری که درر «خانه نیروی هوایی» در هرتزلیا برگزار شد، گفت: «با قلبی سنگین می‌خواهیم تشدید مبارزه را اعلام کنیم. ارتش مردم فقط در دموکراسی وجود دارد».

وی هشدار داد: « قوه مجریه دارای اختیارات نامحدود، یک مرجع دیکتاتوری است و ما از اجرای قوانین دیکتاتوری می ترسیم..اگر این قوانین تصویب شود، ما و ده‌ها هزار نفری که همراه ما هستند، از خدمت در نیروهای ذخیره دست می‌کشیم. تا به این لحظه، مردان ما، اجازه اتخاذ این تصمیم را نداده‌اند اما خط قرمز به سرعت در حال نزدیک شدن است..مسئولیت این امر بر گردن ما نیست بلکه بر دولت است و می‌تواند این فروپاشی وحشتناک را متوقف کند».

طی دو هفته اخیر، صدها افسر و سرباز نیروی هوایی و یگان‌های ویژه و اطلاعات رژیم صهیونیستی تهدید کرده‌اند که در صورت تصویب طرح جنجالی اصلاحیه قانون قضایی، در ارتش باقی نخواهند ماند. آ‌ن‌ها این موضوع را با «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در میان گذاشته‌اند و تهدید کرده‌اند: «ارتش در مقابل چشمان شما در حال فروپاشی است و شما ۱۱ هفته است که سکوت کرده‌اید».

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو در  ژانویه سال جاری میلادی طرحی را برای اصلاح نظام قضایی این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با این ترفند از محاکمه فرار کند.

به دنبال این تصمیم، اراضی اشغالی فلسطین برای یازدهمین هفته متوالی شاهد تظاهرات گسترده‌‌ در اعتراض به این طرح بوده است. مقامات رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهند که این تنش در فلسطین اشغالی می‌تواند به جنگ داخلی منجر شود.

در همین ارتباط، «تامیر پاردو» رئیس اسبق دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی اخیرا در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به تظاهرات چند هزار نفری و اختلافات در فلسطین اشغالی گفت که اسرائیل برای نابود شدن نیاز به ایران ندارد، چون خودش در حال نابود کردن خود به صورت خودکار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *