دعوت رسمی رئیس مجلس امارات از قالیباف برای سفر به این کشور

سفیر امارات در تهران با حضور در مجلس شورای اسلامی دعوت نامه رسمی رئیس مجلس این کشور از قالیباف برای سفر به امارات را تقدیم وی کرد.

به گزارش سادس، سیف محمد عبید الزعابی سفیر امارات متحده عربی در تهران روز چهارشنبه، ۲۴ اسفندماه با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای الزعابی در دوره جدید مسئولیتش در تهران، گفت: هیچ شکی نیست که کشورهای حوزه خلیج‌فارس از جهت تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی باید با هم ارتباط گرم و صمیمی داشته باشند و این واقعیت منطقه ما است.

وی در ادامه سیاست قطعی دولت سیزدهم و مجلس یازدهم را توسعه روابط با کشورهای همسایه عنوان کرد و افزود: کشور امارات متحده عربی یکی از شرکای بزرگ تجاری ایران است و می‌توانیم بیش از پیش آن را توسعه دهیم. امروز موضوع ترانزیت از مسیر امارات و ایران به سمت روسیه، ترکیه و کشورهای آسیایی و منطقه اوراسیا فرصت بی‌بدیلی را برای دو کشور به وجود آورده است لذا باید با توجه ویژه به آن از فرصت‌ها استفاده کرده و بدانیم سرمایه گذاری‌ها در این باره در دو کشور می‌تواند در توسعه اقتصادی هر دو طرف مؤثر باشد.

قالیباف با بیان اینکه ارتباط نزدیک ایران و امارات و سایر کشورهای منطقه باعث ایجاد امنیت در منطقه و رشد و توسعه این کشورها می‌شود، اظهار داشت: در این میان دخالت قدرت‌هایی همچون آمریکا، منجر به بروز تنش‌هایی می‌شود زیرا آنها به دنبال منافع خود هستند و امنیت منطقه را برهم می‌زنند.

رئیس قوه مقننه همچنین نسبت به حضور و طراحی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس برای برهم زدن امنیت این منطقه هشدار داد.

قالیباف اظهار داشت: امیدوارم تلاش شما نقطه آغاز مجددی برای توسعه روابط میان دو کشور باشد چرا که  این اراده در دولت و ملت دو کشور وجود دارد که روابط خود را گسترش دهند.

سیف محمد عبید الزعابی در این نشست ضمن تقدیم تحیات حاکم امارات متحده عربی و سایر مسئولان دولت این کشور، گفت: بسیار خرسندیم که روابط دو جانبه شما با عربستان در حال شکل‌گیری است و این روابط به طور کلی با کشورهای همسایه، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و به طور ویژه با کشور امارات شکل گرفته است.

وی افزود: حقیقتاً لطف نمایندگان ملت جمهوری اسلامی ایران در مجلس را فراموش نمی کنیم چرا که نقش اساسی در گسترش روابط دوجانبه با امارات داشته اند و به ویژه شما به عنوان رئیس مجلس در انتقال دیدگاه ها درخصوص روابط دوجانبه و همگرایی میان دو کشور اثرگذار بوده اید.

سفیر امارات در تهران در ادامه با بیان اینکه رهبران امارات به خوبی به نقش اساسی جنابعالی در تصمیم گیری‌ها به‌خصوص درباره همگرایی میان ایران و امارات و سایر کشورهای منطقه، واقف هستند، اظهار داشت: امیدواریم در سایه گفت‌وگوهای میان ایران و امارات، زنجیره روابط با کشورهای مصر، اردن و بحرین نیز تکمیل شود.

الزعابی در ادامه با اشاره به سفر هیأت بلندپایه‌ای از ایران به کشور امارات یادآور شد: ما اطمینان داریم که چنین سفرهایی برای تأکید و تأیید روابط میان دو کشور مؤثر خواهد بود و امیدواریم روز به روز توسعه یابد.

وی در ادامه با تقدیم دعوتنامه رسمی رئیس مجلس امارات به رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد سفر آتی دکتر قالیباف به امارات باعث گسترش هرچه بیشتر روابط دوجانبه شود.

سفیر امارات ادامه داد: دولت امارات با هرگونه وارد شدن خسارت به ایران مخالف است و همه تضمین‌ها را در این خصوص ارائه می‌کند که هیچ‌کسی نمی‌تواند با حضور در امارات از کشور ما برای ضربه زدن به ایران استفاده کند؛ حال چه این مسائل نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و در هر زمینه دیگری باشد.

الزعابی افزود: امارات معتقد است امنیت منطقه به صورت کلی باید تأمین شود و نمی‌توان آن را تفکیک کرد. جمهوری اسلامی ایران کشور مهمی برای تأمین ثبات منطقه محسوب می‌شود و ما بر این باوریم که در این منطقه هیچ کشوری جز خود ما نمی‌تواند منافع ما را تأمین کند.

سفیر امارات در تهران با بیان اینکه در راستای تلاش‌ برای توسعه روابط با ایران، گفت‌وگوهایی را با سازمان بنادر و هواپیمایی امارات داشته‌ام، گفت: راه‌های زمینی به کشورهای همسایه و از آن طریق به اوراسیا و اروپا می‌رسد که در همین راستا تجربه مشترکی با ایران برای برقراری ترانزیت به سمت ترکیه داشته‌ایم که تجربه موفقی بوده است از این رو همه تلاش ما در راستای تقویت روابط میان کشورهای منطقه است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *