هشدار و آماده‌باش هلال احمر برای بارش شدید باران در کشور

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده باش امدادگران این سازمان درپی پیش‌بینی بارش شدید باران و وزش باد در اکثر استان‌های کشور خبر داد.

صادق محمودی در گفت‌وگو با سادس، دراین‌باره گفت: بر اساس پیش‌بینی و هشدار نارنجی صادر شده از سوی سازمان هواشناسی، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری بارش رگباری و شدید باران و بارش برف درمناطق کوهستانی تمام یا بخشی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، همدان، مرکزی، اصفهان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، فارس، هرمزگان، گیلان، مازندران، لرستان، خوزستان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد:‌ همچین هواشناسی برای همین ایام وزش شدید باد و گردو غبار را در استان‌های سمنان، یزد، فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، تهران، البرز و قم پیش‌بینی کرده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ در همین راستا سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تمامی پایگاه‌های ثابت و سیار خود را برای مقابله با حوادث احتمالی به حالت آماده‌باش درآورده است و هشدار و توصیه‌های لازم در این خصوص به آنان ارائه شده است.

محمودی افزود:‌ لازم است شهروندان هم یکسری نکات را در این شرایط رعایت کنند. اول اینکه در هنگام بارش باران از تردد غیرضروری پرهیز کرده و به خصوص از اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند. در هنگام وزش باد نیز توصیه ایمنی عدم حضور در پشت‌بام و لبه‌پرتگاه‌ها و همچنین عدم استقرار در مجاورت سازه‌های سست و در معرض ریزش و درختان خشک و کهنسال است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *