فرهادیان: با هماهنگی نماینده فدراسیون جهانی انتخابات برگزار شد/ افراد تمکین کنند

فرهادیان: با هماهنگی نماینده فدراسیون جهانی انتخابات برگزار شد/ افراد تمکین کنند

رئیس دفتر امور مشترک فدراسیونها می‌گوید انتخابات ژیمناستیک با هماهنگی نماینده فدراسیون جهانی برگزار شد.

به گزارش سادس، آرش فرهادیان در پایان مجمع فدراسیون ژیمناستیک گفت: شکر خدا ۱۲ مجمع انتخاباتی را برگزار کردیم. سخت است در بازه زمانی کوتاه ۱۲ انتخابات برگزار کنم. از همه ارکانی که کمک کردند تشکر می‌کنم. کمیته ملی المپیک و خیلی از فدراسیون‌های ورزشی نگران برگزاری مجامع بود. امروز یکی دیگر از انتخابات را با تمام مشکلاتی که داشت برگزار کنیم. این مشکل را در دوچرخه سواری هم داشتیم. 

وی گفت: در ابتدای مجمع برخی با تحریک برخی افراد جلسه را ترک کردند. چون دو سوم اعضا تایید شده بودند و در مجمع حضور داشتند انتخابات برگزار شد. حداکثر مطلق آرا را داشتیم. با هماهنگی نماینده فدراسیون جهانی و معاون وزارت انتخابات را برگزار کردیم. ۳ کاندیدا داشتیم. یکی انصراف خود را قبل مجمع اعلام‌کرد. دو کاندیدا داشتیم که به دور دوم رفت. طبق قانون هر کسی که بیشترین رای را در دور دوم کسب کند رییس می‌شد که حقدادی رای گرفت. 

او در پاسخ به این سوال که آیا اینچه درگاهی رییس مجمع بود، گفت: چه کسی او را به عنوان رییس انتخاب کرده بود. از او تشکر می‌کنیم که روزی رییس بود و برای این ورزش تلاش کرد. هم اکنون هم انتظار داریم رییس منتخب از تجارب او استفاده کند. همه روسا با این وضعیت بودجه‌ای فداکاری و ایثار می‌کنند. با توجه به قانون، وزارت ورزش ناظر بر همه مسائل است. به نماینده فدراسیون جهانی هم اعلام کردیم. این انتخابات را براساس اساسنامه فدراسیون جهانی برگزار کردیم. ما به عدم حضور برخی از اعضا ایراد داریم اما به خاطر اینکه مشکلی نباشد انتخابات را برگزار کردیم. خواهش می‌کنم همه افراد تمکین کنند و به فکر مسائل شخصی نباشیم. ژیمناستیک از رشته‌های خوب ما است و همه باید کمک کنند تا توسعه پیدا کند. وزارت ورزش هم حمایت می‌کند.

فرهادیان در مورد تائید صلاحیت ها گفت: اول اینکه بحث تایید صلاحیت‌ها در حوزه اختیارات ما نیست‌. نهادهای نظارتی و سه گانه باید استعلام بگیرند. نهادهای نظارتی جواب خود را به حراست وزارت اعلام می‌کنند. تا امروز استعلام‌ها را نداشتیم. براساس آنچه که به ما اعلام شد انتخابات را برگزار کردیم. 

او در پاسخ به این سوال که چرا پولادگر در ابتدای مجمع گفته مجمع دو کاندیدا دارد، گفت: من این را نشنیدم که پولادگر بگوید فقط به دو نفر رای بدهند. شنیده‌ها زیاد است. آنچه که حراست وزارت به ما اعلام کرد این بود که نباید به حاشیه‌ها بپردازیم و همه باید کمک کنیم تا تکلیف فدراسیون‌ها مشخص شود. وضعیت فدراسیون‌ها مشخص شد و چند فدراسیون دیگر را هم داریم که انتخاباتشان بعد از سال نو برگزار می‌شود.

وی در مورد امضای صورت جلسه معترضان و نتیجه انتخابات گفت: حق اعتراض برای همه وجود دارد. نهادهایی هستند که اعتراض را بررسی می‌کنند. نماینده فدراسیون جهانی انتخابات را تایید کرد و تبریک گفت. هم تبریک گفتند هم خواست از همه ظرفیت ها استفاده شود و گفت همه چیز را منتقل می‌کند. 

وی در مورد پرونده دیوان محاسبات فدراسیون ژیمناستیک و رد صلاحیت برخی کاندیداها گفت: بله طبیعتا همین است. به دو پرونده دیوان محاسبات اشاره شده اما تا چیزی تایید نشود نمی‌توان چیزی گفت. ما مطابق آیین نامه ها کار می‌کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *