از مایسا چه خبر؟ / ایجاد سکونتگاه جدید برای بچه فیل آسیایی

دامپزشک باغ وحش ارم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت «مایسا» گفت: مایسا رشد مناسبی دارد و جایگاهی جدید با امکانات مناسب و استاندارد جهانی برای او و مادرش ایجاد شده است که در حال حاضر در آن سکونت دارند.

به گزارش سادس، فیل آسیایی گونه‌ای در حال انقراض است. سال ۱۳۹۲ رییس‌جمهوری سریلانکا دو زنجیر فیل آسیایی (یک زنجیرفیل ماده به نام «میهری» و یک زنجیرفیل نر به‌نام «مهاس») را به رییس‌جمهوری وقت ایران هدیه داد و این فیل‌ها از یتیم‌خانه فیل‌ها در کشور سریلانکا به ایران منتقل شدند.

سال ۹۸ بود که فیل ماده در باغ وحش ارم باردار شد و برخلاف فیل‌های دیگر که بعد از ۲۰ تا ۲۲ماه فارغ می‌شوند، «میهری» بعد از گذراندن دوره ۲۴ماهه بارداری بچه فیل را به دنیا آورد.

به گفته پیمان محمدزاده – دامپزشک باغ ‌وحش ارم – نوزاد متولد شده ماده و جثه آن مقداری کوچک‌تر از حد معمول بود و همین مسئله باعث شده بود تا برای استفاده از شیر فیل مادر نیاز به آموزش و وقت بیشتری باشد.

پس از دوماه که فیل مادر و بچه فیل دوره‌های مراقبتی و قرنطینه خود را گذراندند، بچه فیل باغ وحش ارم «مایسا» نامیده شد و دامپزشک باغ ‌وحش ارم ازسلامت آن خبر داد.

علی طاهری در گفت و گو با سادس، درباره آخرین وضعیت «مایسا» اظهار کرد: این توله فیل آسیایی که در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ متولد شد، حدود دو ماه دیگر دوساله می‌شود. این بچه فیل از یک ونیم سالگی نیز از شیر گرفته و وارد فاز جدید خوردن غذاهای معمول شد.

دامپزشک باغ وحش ارم ادامه داد: «مایسا» که در اولین روزهای پس از تولد جثه کوچکی داشت و نمی‌توانست به راحتی از مادر خود تغذیه کند، حالا به رشد مناسبی رسیده است و شرایط مطلوبی دارد. در اکثر پستانداران پدر در پرورش فرزندان مشارکت نمی‌کنند. فیل ها در گله‌های Matriarchy یعنی در گله‌های مادرمحور زندگی می‌کنند. همچنان برنامه‌ای برای معرفی «مایسا» به پدرش نداریم.

طاهری در پایان درباره جایگاه نگهداری فعلی این فیل‌های آسیایی اظهار کرد: جایگاه‌ فیل‌های آسیایی مطابق با استاندارد جهانی ساخته شده است. جایگاه مناسب دیگری نیز با همین ابعاد برای آن‌ها فراهم شده است که در آن استخر، وسایل بازی و توپ وجود دارد و بسیار استاندارد است و مایسا و مادرش در حال حاضر در آن جایگاه ساکن هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *