شب تاریخی هالند در لیگ قهرمانان اروپا

شب تاریخی هالند در لیگ قهرمانان اروپا

مهاجم نروژی منچسترسیتی به سومین بازیکن در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که توانسته در یک بازی پنج گل به ثمر برساند.

به گزارش سادس، منچسترسیتی در بازی برگشت برابر لایپزیگ در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا جشنواره گل به راه انداخت و با هفت گل به پیروزی دست یافت. سیتی با توجه به تساوی یک بر یک در دیدار رفت صعودی مقتدرانه به یک‌چهارم نهایی داشت.

ستاره بازی ارلینگ هالند بود. او در ۶۳ دقیقه‌ای که بازی کرد توانست پنج گل به ثمر برساند تا یک شب تاریخی را رقم بزند.

هالند به سومین بازیکن در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که توانسته در یک بازی پنج گل به ثمر رساند. پیش از او لیونل مسی و لوئیز آدریانو موفق به انجام این کار شده بودند.

تا قبل از ارلینگ هالند هیچ بازیکنی از منچسترسیتی حتی موفق به هت‌تریک در لیگ قهرمانان اروپا نشده بود اما او در نیمه اول نه‌تنها هت‌تریک کرد بلکه دو گل دیگر هم در نیمه دوم به ثمر رساند تا یک شب تاریخی و فراموش‌ نشدنی را برای خود و سیتی‌زن‌ها رقم بزند.

هالند همچنین با ۲۲ سال و ۲۳۶ روز به جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که به رکورد ۳۰ گل می‌رسد. تا قبل از او ام‌باپه با ۲۲ سال و ۳۵۲ روز از این حیث رکورددار بود که هالند این رکورد را به نام خودش ثبت کرد. او همچنین در ۲۵ بازی توانسته که ۳۰ گل به ثمر برساند که این هم یک رکورد در تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست و قبل از هالند رود فان‌نیستلروی در ۳۴ بازی موفق به زدن ۳۰ گل شده بود و رکورددار از این حیث بود که هالند این رکورد را هم به نام خود به ثبت رساند؛ به طوری که هیچ بازیکنی نتوانسته است که در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در ۲۵ بازی ۳۰ گل به ثمر برساند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *