جزئیات ۵ انفجار و حریق رخ داده در پایتخت در شب چهارشنبه آخرسال

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران پنج مورد از مهم‌ترین حوادث رخ داده در چهارشنبه‌سوری را تشریح کرد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با سادس، به تشریح پنج مورد از حوادث رخ داده در شب چهارشنبه آخرسال در تهران پرداخت و گفت: یک حادثه مربوط به انفجار در یک منزل مسکونی است. این حادثه در ساعت ۲۳:۲۸ به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان سه ایستگاه را به محل حادثه واقع در محله فلاح، خیابان اکبرسوری، نبش خیابان گلمحمدی اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حادثه در طبقه همکف یک ساختمان پنج طبقه مسکونی رخ داده و در جریان آن دو جوان که حدود ۲۱ سال سن داشتند ازناحیه سر و صورت دچار حادثه شدند.

ملکی علت این حادثه را انفجار موادمحترقه اعلام کرد و گفت: هر دو جوان آسیب دیده در این انفجار به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ساعت وقوع حادثه دیگر مربوط به چهارشنبه سوری را ۲۱:۱۰ اعلام کرد و گفت: درپی این حادثه آتش‌نشانان به محل حادثه واقع در خیابان امین حضور، خیابان جاویدی اعزام شده و مشاهده کردند که در حین درست کردن موادمحترقه دست ساز انفجاری در یک منزل دو طبقه قدیمی رخ داده است. این حادثه خوشخبتانه منجر به حریق یا تخریب نشد.

وی از انفجار در طبقه سوم یک ساختمان پنج طبقه مسکونی در خیابان آفریقا هم خبر داد و گفت: در جریان این حادثه یک آقا و خانم حدودا ۳۰ و ۲۵ ساله از ناحیه دست‌ها دچار مصدومیت شدند که با حضور عوامل اورژانس خدمات درمانی به آنان ارائه شد.

ملکی با اشاره به آتش‌سوزی یک مغازه لوازم خانگی در سه راه دلاوران نیز گفت: این حادثه در ساعت ۲۰:۱۰ به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن آتش‌نشانان به محل اعزام شده و مشاهده کردند که در مقابل این مغازه عده‌ای اقدام به روشن کردن آتش کرده بودند که شعله‌های آتش به تابلوی مغازه سرایت کرده و از آنجا وارد مغازه شده و خساراتی را به بخش‌هایی از آن وارد کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه این حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشت، گفت: آتش‌نشانان ازچند جهت اقدامات خود برای اطفای حریق را آغاز کرده و موفق شدند دقایقی بعد آن را به طور کامل مهار و اطفا کنند.

وی از وقوع انفجار در یک مجتمع مسکونی واقع در جاده ورامین نیز خبر داد و گفت: این حادثه در ساعت ۲۰:۵۰ به آتش‌نشانی اعلام شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه ۸۶ را به محل اعزام کردند.

ملکی با بیان اینکه حادثه در یک انبار حدودا سه متری در طبقه منفی یک این مجتمع مسکونی رخ داده بود، اظهارکرد: ظاهرا دو نوجوان مشغول جابجایی یا درست کردن موادمحترقه بودند که این حادثه برایشان رخ داد. هر دو نفر از ناحیه دست‌ها دچار آسیب دیدگی شدند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *