پیوند ۲۲۰ هزار مسکن مهر به نهضت ملی

حدود ۲۲۰ هزار واحد مسکن مهر از دوره‌های قبل باقی مانده که دولت سیزدهم در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال تکمیل آنهاست و ۲۵ هزار واحد آن تکمیل شده است.

به گزارش سادس، آن‌طور که مسئولان می‌گویند در حال حاضر حدود ۲۲۰ هزار واحد مسکن مهر از دوره‌های قبل باقی مانده که بخش قابل توجهی از آنها در شهرهای پردیس، پرند و هشتگرد هستند و در زمان تحویل به دولت سیزدهم عمدتا در مراحل ۱۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی قرار داشتند. متقاضیان این واحدها بعضا ارقامی بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان آورده واریز کرده بودند که ۱۲ سال قبل مبالغ قابل توجهی محسوب می‌شد. اما به هر دلیل پروژه‌ها به اتمام نرسیده و در حال حاضر باید برای آنها فکری شود.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این خصوص بیان کرد: طرح مسکن مهر به عنوان تعهد دولت جمهوری اسلامی ایران باید تکمیل شود. روح‌الله اکبری در این زمینه گفت: ما در حال اجرای تعهدات دو دولت قبل و تعهدات دولت قبل در طرح مسکن مهر هستیم و برای این منظور طرح‌های مسکن مهر و اقدام ملی را به نهضت ملی مسکن تبدیل کردیم. البته این اقدام برای آمارسازی نبود بلکه با این هدف انجام شد که واحدهای مردم را تکمیل و به آنها تحویل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در طرح اقدام ملی حدود ۲۰۰ هزار  واحد برنامه‌ریزی شده بود اما به هر حال ساخت مسکن، زمان‌بر است. بخشی از این واحدها در مراحل ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت قرار داشت و بخش دیگر در مرحله تامین زمین بود. همه این طرح‌ها به نهضت ملی مسکن الحاق شدند که در استان‌ها دارای پیشرفت‌های متفاوتی هستند. تعدادی از آنها تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

بنابراین گزارش، مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی دستور داده تا بدون دریافت مبالغی از متقاضیان، منابع مالی تکمیل مسکن مهر تامین شود. در روزهای اخیر ۲۲۰۰ واحد در شهر جدید هشتگرد و ۷۰۰۰ واحد در پرند افتتاح شد. تعداد ۱۰ هزارواحد نیز در پردیس تکمیل شده که به زودی افتتاح می‌شود.

دولت سیزدهم در قالب طرح نهضت ملی مسکن احداث چهار میلیون واحد مسکونی در مدت زمان چهار سال را در دستور کار خود قرار داده است. برای این طرح حدود ۵.۵ میلیون نفر ثبت نام کردند که ۳.۶ میلیون نفر واجد شرایط شناخته شدند. تا ابتدای بهمن ماه سال جاری ۸۰۵ هزار متقاضی در بانک مسکن افتتاح حساب کرده، حدود ۵۱۰ هزار واحد به مرحله‌ی تعریف پروژه رسیده و قرارداد پرداخت وام ۲۰۴ هزار واحد منعقد شده است. برای ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نیز تامین زمین شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *