حیدری: همکاری ایران و عربستان می تواند الگویی برای سایر کشورها باشد

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق اخیر ایران و عربستان گفت: همکاری عربستان و جمهوری اسلامی ایران سازنده و موثر بوده و می تواند برای سایر کشورها نیز الگو باشد.

به گزارش سادس، شهریار حیدری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه – ۲۳ اسفند) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوع بودجه به پایان رسید اما بودجه ای که مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان متولی آن است وقتی مجمع تشخیص سران قوا و مجمع عالی نظارت ورود می کنند آیا تعبیری جز آش شله قمکار می توان داشت؟ آیا این بودجه است که ما تنظیم می کنیم؟ چرا ۶ ماه وقت مجلس و دولت برای تنظیم بودجه گرفته می شود ولی همه دستگاه های متولی دخالت می کنند و نهایتا در پایان سال نمی توانیم به بودجه برسیم و ۴ نفر نظم بودجه را به هم می زنند که این آسیب جدی برای ساختار اداری کشور است.

وی ضمن تشکر از تلاش های وزارت اطلاعات به خاطر اقدام فوری برخورد با جریان نفاق که قصد داشتند در چهارشنبه سوری به امنیت ملی خدشه وارد کنند، گفت: این افراد با نارنجک های واقعی وارد میدان شده بودند که می توانست برخی از مردم را از بین ببرند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق اخیر ایران و عربستان عنوان کرد: همکاری عربستان و جمهوری اسلامی ایران سازنده و موثر بوده و می تواند برای سایر کشورها الگو باشد که باعث خوشحالی جهان اسلام و نگرانی رژیم صهیونیستی و آمریکا شد.

حیدری در ادامه با بیان اینکه افزایش حقوق متناسب با تورم افسارگسیخته نیست، تاکید کرد: امروز فرهنگیان، کارکنان، بازنشستگان، رزمندگان و… از وضعیت حقوقشان ناراضی هستند و گرفتارند. تورم کمر تمام کارمندان را شکسته است و دولت و مجلس باید فکری به حال تورم کنند.

وی در خصوص موضوع مدیران کشوری گفت: در گذشته نیز در این رابطه تذکر داده ام، ۱۴۰۰ سال پیش بیشترین تاکید اسلام و پیامبر و ائمه (ع) بر مدیریت توانمند، تجربه و تعهد است. امروز کدام مدیر و وزیر بر اساس معیارهای اسلامی و شایسته سالاری انتخاب شده است؟

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از وزرای اطلاعات، کشور و امور خارجه به خاطر اقدامات اثرگذارشان گفت: اما آیا می توان از وزیر صمت هم تشکر کرد؟ وزیری که مجلس تشخیص داد باید با استیضاح برکنار شود و از مجلس وقت گرفته شد، اما همین وقت گرفتن از مجلس باعث ابقای این وزیر شد، وزیری که متولی صنعت، معدن و تجارت کشور است همه را نابود کرده است آیا لیاقت ماندن دارد؟ دولت به وعده خود برای برداشتن این وزیر عمل نکرد که اینها از مشکلات اساسی کشور ما است.

حیدری یادآور شد: در قالب تحقیق و تفحص عملکرد اتاق بازرگانی ایران را بررسی کردیم که هزاران سند معتبر دال بر فساد در این سازمان وجود دارد. هیاتی از مجلس انتخاب شد که بررسی کنند و به موقع موضوع را به صحن مجلس آورده و به دستگاه قضایی ارائه کنند که تاکنون فقط در مرحله بررسی بوده ایم، چراکه لابی های اتاق بازرگانی استان ها و کشور اجازه نمی دهد که مجلس وظیفه قانونی خود را انجام دهد، لذا انتظار داریم دولت هر چه سریع تر فساد سازمان یافته در کشور در قالب اتاق بازرگانی را به صحن مجلس ارائه کند تا دستگاه قضایی با آن برخورد کند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل حوزه انتخابیه اش بیان کرد: در خصوص کولبری از نمایندگان و دولت انتظار داریم هرچه سریع تر این قانون اعمال شود تا مرزنشینان از آن برخوردار شوند. همچنین زلزله زدگان استان کرمانشاه بعد از ۵ سال همچنان گرفتارند، لذا انتظار داریم رئیس جمهور سریع تر به وعده های خود عمل کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *