حل مشکلات با ارتباط تنگاتنگ با کشورهای همسایه

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که هرچقدر به سمت کشورهای همسایه و منطقه برویم می‌توانیم مشکلات خود را با کمک آنها حل کنیم.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به توافق ایران و عربستان اظهار کرد: وساطت چین برای توافق ایران و عربستان سعودی و عملا حضور چین در معاملات سیاسی منطقه تاکنون سابقه نداشته است و به قولی چین از لاک بی‌تفاوتی و دفاعی خارج شده و نقش میانجگری را بازی کرد.

وی اظهار کرد: این اقدام را می‌توان به نوعی پس زدن سیاست‌های آمریکا در منطقه تعبیر کرد؛ از طرف دیگر هرچقدر کشورهای بزرگ منطقه همچون چین، روسیه و ایران و عربستان به هم نزدیک شوند قدرت اجماعی آسیای غربی نسبت به حضور کشورهایی مثل آمریکا و اسرائیل به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد که همین الان هم تا حدودی این اتفاق رخ داده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سیاست دولت آقای رئیسی این است که هرچقدر به سمت کشورهای همسایه و منطقه حرکت کرده و ارتباط تنگاتنگی پیدا کنیم بیشتر می‌توانیم مشکلات خود را با کمک کشورهای همسایه حل کنیم لذا این توافق را به فال نیک گرفته و به دنبال این هستیم که گام‌های بزرگتری در جهت رفع موانع موجود برداشته شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *