پیگیری برای اجرای«کردیت کارت» در ایران

مدیرعامل بانک ملت گفت: در رابطه با اجرایی شدن کردیت کارت با مدیرعامل هالک بانک صحبت کردیم و برای اجرای آن در حال پیگیری هستیم.
یه گزارش سادس، مدیرعامل بانک ملت گفت: با اجرایی شدن برجام و برداشته شدن تحریم‌ها همچنین برقراری ارتباطات سوییفت، بانک ملت نیز ارتباطات خود را با بانک‌ها و کارگزاری‌ها آغاز کرده و به تازگی بانک ملت موفق شد تا پول بلوکه شده حاصل از درآمد نفت توسط شرکت شل را به مبلغ ۸۶۰میلیون دلار دریافت کند.
علی رستگار، مدیرعامل بانک ملت در گفت‌وگو با «تعادل» و در پاسخ به این سوال که هم‌اکنون بانک‌های ایرانی با چه سطحی از بانک‌های اروپایی ارتباط دارند، گفت: تمام تلاش ما بر این است که با تمامی بانک‌ها و کارگزاران بین‌المللی ارتباط برقرار کنیم زیرا بانک ملت بانک بزرگی است و همیشه به دنبال همکاری با بانک‌های بزرگ و تراز اول جهان است بنابراین جای نگرانی نیست و ارتباطات بین‌المللی گذشته به سرعت احیا خواهد شد و با بانک‌های بزرگ دنیا نیز همکاری نزدیکی خواهیم داشت. وی تصریح کرد: در چند روز گذشته جلسه‌یی با مدیران هالک بانک برگزار شد که فرصت‌های بسیار خوبی را برای فعالان اقتصادی کشور مهیا خواهد کرد.
مدیرعامل بانک ملت در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین چالش‌ نظام بانکی را در چه بخش‌هایی ارزیابی می‌کنید، گفت: نظام بانکی ما ۸ سال تحریم بوده است بنابراین برداشتن فاصله زمانی ۸ ساله کار آسانی نیست و جبران عقب ماندگی‌ها و به روز شدن روش‌ها و استانداردهای بانکی یک ‌شبه اتفاق نمی‌افتد. بنابراین فعالیت‌های بسیاری در این حوزه باید صورت بگیرد تا ما بتوانیم مانند گذشته همکاری و ارتباطات بین‌المللی را آغاز کنیم و حتی بهتر از گذشته عمل کنیم و با مذاکره و به روز کردن روش‌ها و استانداردها، جایگاه بانک‌های ایران در نظام بانکی جهان را احیا و تقویت و رشد دهیم.
وی گفت: باید نظام بانکی تلاش کند تا چالش عدم ارتباطات بین‌المللی را به فرصت برای فعالان اقتصادی کشور تبدیل کند.
غیرمولدسازی پول
رستگار درباره وضعیت مطالبات معوق گفت: پول‌های مولد وقتی به غیرمولد تبدیل می‌شود به اقتصاد کشور ضربه می‌زند و ما تلاش می‌کنیم تا مطالبات معوق را بازگردانیم و این سرمایه‌ها را در حوزه تولید و بنگاه‌های کوچک مولد و اشتغالزا به کار بگیریم.
وی در پاسخ به این سوال که مطالبات معوق بانک ملت چند درصد است، گفت: در نظام بانکی، مطالبات بانک ملت بی‌نظیر است به طوری که میانگین مطالبات معوق نظام بانکی ۱۲درصد و در بانک ملت ۶ درصد است و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا این عدد را به ۴ درصد کاهش دهیم. البته باید توجه داشت که بانک ملت بیشترین و بالاترین تسهیلات را در نظام بانکی پرداخت کرده و این می‌تواند ضریب و حجم معوقات را افزایش دهد. اما هم‌اکنون مطالبات معوق ما ۶ درصد است که این عدد ۵۰ درصد از میانگین نظام بانکی کمتر است.

خسارت‌خواهی از اروپایی‌ها
رستگار در پاسخ به این سوال که شکایت بانک ملت در دادگاه‌های اروپایی به کجا رسید، گفت: شکایت بانک ملت در دادگاه‌های اروپایی درحال نهایی شدن است و خبر نهایی آن احتمالا در خرداد ماه ۹۵ اعلام خواهد شد. ما طلب داریم و با شکایتی که کردیم حرفمان را به کرسی نشاندیم و آنها باید ۴میلیارد دلار به ما خسارت پرداخت کنند.
مدیرعامل بانک ملت در پاسخ به این سوال که آیا بانک خارجی در ایران حضور دارد که«کردیت کارت» یا کارت اعتباری توزیع کند، گفت: در رابطه با اجرایی شدن کردیت کارت با مدیرعامل هالک بانک صحبت کردیم و برای اجرای آن در حال پیگیری هستیم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *