انتقال وزیر ورزش به بخش عمومی در چند روز آینده

 انتقال وزیر ورزش به بخش عمومی در چند روز آینده

رییس بیمارستان محل بستری وزیر ورزش و جوانان گفت: روند بهبودی وزیر ورزش به خوبی پیش می رود و طی چند روز آینده انتقال او به بخش عمومی صورت خواهد گرفت.

به گزارش سادس و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، صمدی نیا، رئیس بیمارستان محل بستری وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تیم کامل پزشکی روند درمان سجادی را پیگیری می‌کنند، اظهار کرد: حمید سجادی هوشیاری کامل دارد، از تخت پایین آمده و حرکت می‌کند، فیزوتراپی تنفسی و بازتوانی برقرار شده و در بررسی های صورت گرفته مغزشان روند درمانی را طی می کند و در دیگر اندام هایشان مشکل جدی دیده نمی شود.

وی با بیان اینکه پزشکان استان کرمان در همان ساعات اولیه کارهای درمانی را به خوبی انجام دادند، گفت: حادثه سختی بود و ضربات متعددی به سر، ریه چپ و ستون فقرات سجادی خورده بود. پزشکان کرمان به خوبی کارهای درمانی را انجام دادند. با توجه به تنگی نفسی که داشتند لوله گذاری هوایی انجام شد تا تنفس ریه به صورت مصنوعی از طریق هوا صورت پذیرد به این ترتیب سطح هوشیاری وزیر محترم ورزش و جوانان کنترل شد.

وی ادامه داد: جهت روند بهتر درمانی با دستور دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر سجادی از کرمان به تهران منتقل شدند و در هواپیما تیم پزشکی، تمام علائم حیاتی ایشان را در طول راه کنترل می کردند.

عضو کادر درمان دکتر سجادی خاطر نشان کرد: به محض انتقال وزیر ورزش و جوانان به بیمارستان از همان ابتدا، کار درمانی با حضور گروه های متخصص آغاز شد. جلسه ای با حضور پزشکان متخصص تشکیل شد تا بهترین تصمیمات جهت کار درمانی صورت گیرد.

وی اظهار کرد : از همان ابتدا سیر مطلوبی را در امر درمان شاهد بودیم به طوری که شرایط هوشیاری ارتقا پیدا کرد و با توجه به شرایط بهبودی، لوله های تنفسی از دکتر سجادی جدا شد و لوله هایی که در داخل ریه برای جمع آوری ترشحات وجود داشت یکی پس از دیگری درآمد و در حال حاضر فقط سرم جهت تغذیه و ویتامین به ایشان وصل است، جمع آوری این لوله ها خود به پیشرفت روند درمان کمک می‌کند.

صمدی نیا با اشاره به سیر بهبودی قابل توجه دکتر سجادی گفت: هوشیاری ایشان هم اکنون کامل است و می تواند با غذای نرم و مایعات تغذیه کند. از تخت پایین آمدند و حرکت می‌کند و با کمک همکاران دوش گرفتند و فیزوتراپی تنفسی و بازتوانی برقرار شد.

وی افزود: عکس های گرفته شده نشان می دهد مغزشان روند درمانی را طی می کند و در دیگر اندام هایشان مشکل جدی دیده نمی شود، مشکل شکستگی دنده ایشان روند درمانی را طی می کند ضمن اینکه آزمایش های پزشکی موید این نکته است ، سجادی شرایط بهبود را پشت سر می گذارد.

رییس بیمارستان محل درمان وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه ورزشکار بودن سجادی تاثیر زیادی در روند بهبود او داشته، اظهار کرد: کانون های خونریزی به ویژه قسمت هایی که براثر ضربه خونریزی بیشتری داشتند درحال جمع شدن است و می توان گفت شرایط ایشان، اکنون خوب است.

وی همچنین با توضیح اینکه در افراد دچار شکستگی دنده، چنانچه احشای داخلی آسیب نبیند، با گذشت زمان بهبودی حاصل می شود، گفت: با خارج کردن لوله دفع کننده ترشحات (درن) از محل آسیب به ریه های دکتر سجادی، شکستگی ها بدون نیاز به جراحی رو بهبود هستند.

صمدی نیا با بیان اینکه «نگرانی دوست‌داران دکتر سید حمید سجادی را قابل درک می دانم،» خاطر نشان کرد: برای آگاهی مردم عزیز کشورمان از روند بهبودی ایشان در تلاش هستیم تا آخرین اخبار را از طریق مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش در اختیار عموم قرار دهیم.

وی تصریح کرد: حضور وزیر ورزش در بخش مراقبت‌های ویژه به منظور رعایت آخرین استانداردهای جهانی ایزولاسیون است و با توجه به آسیب پذیر بودن ایشان این محدودیتها در راستای تسریع روند بهبودی است.

وی در ادامه مهمترین دلیل ممنوع الملاقات شدن دکتر سجادی را جلوگیری از انتقال میکرو ارگانیسم ها اعلام کرد و گفت: در مواردی ممکن بود برخی از ملاقات کنندگان به صورت ناخواسته موجب انتقال سرماخوردگی شوند که با اعلام ممنوع الملاقاتی مانع این اتفاق شدیم.

وی از دوست‌داران وزیر ورزش و جوانان و مسئولان به دلیل ایزولاسیون بهداشتی دلجویی کرد و گفت: با سپری شدن زمان، شرایط مناسب را برای ملاقات با شرایط خاص را فراهم خواهیم کرد.

صمدی نیا با اعلام اینکه انتقال سید حمید سجادی به بخش عمومی در چند روز آینده صورت خواهد پذیرفت بیان کرد: خوشبختانه با توجه به ورزشکار بودن سید حمید سجادی هیچ خطر دیگری ایشان را تهدید نمی کند .

وی پایین آمدن وزیر ورزش و جوانان از تخت را یکی از مهمترین نقاط امیدواری کادر درمان برشمرد و افزود: ایشان به آرامی در بخش راه می روند و این اتفاق روند بهبودی را تسهیل کرده است.

عضو کادر درمان سجادی با بیان اینکه برنا فیروزی با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های خاص بهداشتی به نمایندگی از دوست‌داران وزیر ورزش و جوانان با ایشان ملاقات کرده است گفت: به صورت مستقیم و لحظه به لحظه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان را از روند درمان  سجادی مطلع کرده ایم.

وی همچنین از ملاقات دکتر اسماعیلی و بهادری جهرمی با دکتر سجادی به نمایندگی از رییس جمهور و اعضای هیات دولت خبر داد و گفت: شخص وزیر بهداشت نیز مستقیم مدیریت فرایند درمان را بر عهده گرفته و پیگیری می کنند.

 صمدی نیا در پایان تصریح کرد: تیم درمانی کامل شامل مجرب ترین پزشکان فوق تخصص داخلی، جراحی، بی هوشی، آی سی یو و جراح مغز و اعصاب روند درمان وزیر را پیگیری می کنند و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *