كلاهبردار يك ميليارد و 300 ميليون ريالي در گلستان دستگير شد

فرمانده انتظامي استان از دستگيري شياد كلاهبردار كه در قالب فروش لاستيك خودرو اقدام به يك ميليارد و 300 ميليون ريال كلاهبرداري كرده بود خبر داد.

به گزارش سادس به نقل ازپایگاه خبری پلیس  سردار “سيد محمود ميرفيضي”  با اعلام اين خبر گفت: در پي ارجاع يك فقره پرونده از دادسراي عمومي و انقلاب گرگان با موضوع دادخواهي يكي از شهروندان مبني بر سوء استفاده از كارت عابر بانك وي مراتب به صورت ويژه در دستور كار ماموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي قرار گرفت.

وي گفت: شاكي در مراجعه به ماموران اظهار داشت؛ شماره كارت خود را به فردي كه لاستيك فروش بوده و از اعتبار خاصي برخوردار است داده و حدود 180 ميليون ريال پول به كارت من واريز شد كه مبلغ مورد نظر را فرد لاستيك فروش از كارت من برداشت و پس از مدتي متوجه شدم كه موضوع كلاهبرداري بوده است.

اين مقام انتظامي استان همچنين گفت: با توجه به اظهارات شاكي و تحقيقات مقدماتي ماموران دريافتند فرد كلاهبردار به دليل اعتمادي كه اقوام به وي داشتند شماره كارت آنان را با زيركي خاصي گرفته و در تماس با افرادي كه متقاضي دريافت لاستيك بودند پول به حساب اقوام واريز و بدون كوچكترين گذاشتن اثري از خود پول را از اقوام دريافت و از اين طريق كلاهبرداري مي‌كرد.

رئيس پليس گلستان تصريح كرد: متهم در اقدامي ديگر رانندگان آژانس را نيز به عنوان انجام كار خدماتي خود به خدمت گرفته و با چرب زباني و كسب اعتماد شماره كارت عابر بانك آنان را نيز دريافت مي كرد.

وي اضافه‌كرد: پس از اخذ شماره كارت عابر بانك رانندگان آژانس به آنان مي گفت به بانك رفته و مبلغي كه به آن كارت واريز مي‌شود را پس از كسر كردن مبلغ كرايه به حساب وي واريز كنند.

سردار ميرفيضي با بيان اينكه حوزه فعاليت اين شخص در سه استان شمالي، تهران و خراسان شمالي بوده است افزود: متهم طي يك عمليات با هماهنگي مراجع قضائي شناسايي و دستگير شد.

فرمانده انتظامي گلستان با اشاره به تحقيقات تخصصي صورت گرفته خاطرنشان كرد: در تحقيقات تخصصي انجام شده متهم تاكنون به يك ميليارد و 300 ميليون ريال كلاهبرداري اعتراف كرد.

گفتني است تاكنون تعدادي از شكات در سطح استان‌هاي شمالي شناسايي و متهم پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *