تسریع در شروع همکاری‌های بانکی/لندن متعهد به اجرایی شدن برجام است

 ‘فیلیپ هاموند’ وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه در دیدار با ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی ایران در لندن، ضمن اشاره به اقدامات دولت دیویدکامرون برای تسریع در شروع همکاری‌های بانکی دو کشور تصریح کرد که انگلیس متعهد به اجرایی شدن برجام است .
 به گزارش سادس به نقل از ولی‌الله سیف رییس‌کل بانک مرکزی ایران که برای شرکت در کنفرانس ‘یورومانی’ به انگلیس آمده است، در جریان دیدارش با هاموند در خصوص همکاری‌های تجاری و بانکی و رفع موانع موجود بر سر معاملات بانکی دو کشور بحث و گفت‌وگو کرد .
سیف در این دیدار با اشاره به اجرایی شدن برجام و انتظار طرف ایرانی به اجرایی شدن تعهدات طرف غربی، خواستار حضور فعال بانک‌های انگلیس در مبادلات بانکی دو کشور و همچنین ازسرگیری فعالیت‌های کامل بانکی‌های ایرانی مستقر در لندن شد.
وزیر خارجه انگلیس نیز در این دیدار ضمن تأکید بر تعهدات کشورش در اجرایی شدن برجام اعلام کرد که دولت این کشور تاکنون اقدامات متعددی را به‌منظور تسریع در شروع همکاری‌های بانکی انجام داده است .
فیلیپ هاموند افزود: دولت انگلیس تلاش دارد با همکاری سایر کشورهای اروپایی، مکانیسم‌های مناسبی را برای تسهیل در تبادلات بانکی بین ایران و سایر کشورهای اروپایی ایجاد کند.
ولی الله سیف که برای شرکت در کنفرانس ‘اتصال مجدد ایران به جامعه مالی جهانی’ به لندن سفر کرده است،  گفته بود: ایران بعد از اجرای برجام تعهداتش را عملیاتی کرده و طبیعتا از طرف های غربی انتظار دارد که به صورت کامل از ظرفیت سند برجام استفاده کنند.
وی افزود: به رغم گشایش های مختصری که در برخی زمینه ها حاصل شده است اما هنوز نمی توانیم ادعا کنیم که روابط بین المللی بانکی ما عادی شده است و ما در جهت تحقق صد درصد عادی سازی روابط بانکی با بانک های بین المللی تلاش می کنیم.
سیف ادامه داد: این یکی از پیش نیاز های قطعی تحقق قراردادهای تجاری و پروژه هایی است که اکنون در مسیر تفاهم به سر می برند.
رئیس کل بانک مرکزی افزود: طرف های مذاکره کننده نیز از شرایط بانکی ما آگاهی داشتند و متعهد شدند که بلافاصله پس از اجرای برجام ارتباطات بانکی ما برقرار شود و ایران عضو جامعه بانکداری بین المللی شود؛ این درحالی است که این روند اکنون با تاخیر مواجه شده و ما از دستاوردهایی که ظرف ۳-۴ ماه اخیر داشتیم راضی نیستیم.
ولی الله سیف رییس بانک مرکزی ایران همچنین در سخنانی در این کنفرانس که روز پنجشنبه گذشته برگزار شد، خواستار جدیت طرف‌های مقابل در اجرای تعهدات مرتبط با برجام در زمینه امور مالی و بانکی شده بود.
کنفرانس یک روزه «اتصال مجدد ایران به جامعه مالی جهانی» با همکاری موسسه ‘یورو مانی’ (The Euromoney) و بانک مرکزی ایران با هدف بررسی گام های لازم جهت بازگشت و اتصال بانک های ایرانی به جامعه اقتصاد بین المللی برگزار شد.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *