پاسخ سرمربی تیم ملی بسکتبال به حواشی: "با کسی مشکل شخصی ندارم"

پاسخ سرمربی تیم ملی بسکتبال به حواشی: "با کسی مشکل شخصی ندارم"

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران، درباره حواشی پیش آمده به دلیل اعلام لیست اردونشینان صحبت کرد.

سعید ارمغانی در گفت‌وگو با سادس، درباره شرایط ملی‌پوشان بسکتبال ایران برای حضور در اردوها و تمرینات تیم ملی، توضیح داد: من فکر می‌کنم بخاطر فشاری که به دلیل فشردگی بازی‌های باشگاهی ایران و آسیا روی بازیکنان بود، ملی پوشان تحت فشار قرار گرفته‌اند. به هر حال همه تیم‌ها در اکثر دقایق بازی‌ها و حتی تا ۴۰ دقیقه، از نفرات اصلی خود که همین ملی پوشان هستند استفاده کرده‌اند. همچنین سفرهای طولانی نیز تاثیرات زیادی روی خستگی بازیکنان گذاشته است. 

او تاکید کرد: هر تیم هفته‌ای دو مسابقه داشت که برخی سفرهای آن‌ها هم با اتوبوس بوده و باعث خستگی آن‌ها شده است. نفرات دعوت شده به اردو هم پنج‌شنبه بازی کرده و جمعه وارد اردو شدند. نفرات تیم الان کاملا خسته هستند و زمان کمی داریم تا با آن‌ها کار کنیم. باید کج‌دار مریز کار کنیم تا آسیب دیدگی برای ملی‌پوشان پیش نیاید.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران، درباره حواشی پیش آمده درباره لیست تیم ملی نیز گفت: مجموعه‌ای از خصوصیات است که ما را برای انتخاب یک بازیکن به جمع بندی نهایی می‌رساند. اینکه ما با چه تیم‌هایی بازی داریم و آن تیم‌ها چه نوع بسکتبالی بازی می‌کنند، ما باید چگونه مقابل آن‌ها بازی کنیم و … از جمله نکاتی است که در انتخاب یک بازیکن تاثیرگذار است. صرفا نمی‌توان امتیاز آور بودن در لیگ یا آمارهای دیگر در هر بازی را مد نظر قرار داد. 

او ادامه داد: ما باید بازیکنانی در یک پست خاص انتخاب کنیم که خصوصیات مختلف و متناسب با سبک بازی پیش روی ما دارند، چون نیاز است طبق شرایط پیش رو نفرات مد نظرمان را انتخاب کنیم. به عنوان مثال شخصا از آرن داودی خواهش کردم تا در این شرایط موجود به تیم ملی کمک کند چون به عنوان یک بازیکن باتجربه، توانایی هدایت تیم را داراست. سال‌ها در میادین بین‌المللی بوده و ما به گارد راسی که تیم را هدایت کند نیاز داشتیم. 

ارمغانی درباره دلایل دعوت آرن داودی به تیم ملی تصریح کرد: بعد از پنجره پنجم نگرانی‌هایی بخاطر مصدومیت سجاد مشایخی وجود داشت و اکنون مصدومیت پیش آمده برای سینا واحدی هم شرایط را در پست گارد راس سخت کرده بود. در دفاع هم به بازیکنان دفاعی خاص نیاز داریم. حریفان ما مجموعه‌ای از شرایط را ایجاد می‌کنند تا ما بر اساس آن بازیکنان را دعوت کنیم.

او درباره ناراحتی آرمان زنگنه نیز گفت: بنده با هیچکس هیچ اختلاف شخصی ندارم، اگر هم اختلاف سلیقه داشته باشم با کسی، هیچوقت آن را در انتخابم برای تیم ملی دخیل نخواهم کرد. به بازیکنان هم گفته‌ام که تیم ملی ارث پدری هیچکس نیست. من فقط یک مسئولیت مهم روی دوش دارم که باید به دور از سلایق و اختلافات شخصی تصمیم بگیرم. قطعا اشتباه بزرگی است اگر این کار را کنم. بنده هیچ اختلافی با آرمان زنگنه نداشته‌ام. ایشان هم یک انتقاد کردند که انتخاب‌های ما فنی نیست، اما انتخاب‌ها کاملا فنی است. پس از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که به این نوع بازیکن فعلا نیاز نیست و کسانی را داریم که چنین وظایفی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

واکنش تند بسکتبالیست باسابقه ایران به لیست تیم ملی

ارمغانی در پاسخ به این سوال که آیا دعوت دوباره آرن به تیم ملی، متضاد با هدف فدراسیون و او مبنی بر جوانگرایی در تیم ملی نیست؟ توضیح داد: سوال کاملا درستی است، اما آرن را شخصا خواهش کردم که در این مقطع از زمان برای این دو بازی به ما کمک کند. مسلما با همان سیاست جوانگرایی پیش خواهیم رفت. در این مقطع از زمان حس کردیم آرن می‌تواند در این دو بازی به ما کمک کنند که از او خواهش کردم به تیم کمک کند و او هم با کمال میل قبول کرد.

او در پاسخ به این سوال که شانس برد ایران مقابل کدام یک از حریفان پنجره ششم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ بیشتر است؟ اظهار کرد: ما دو بار ژاپن را برده‌ایم، در کاپ آسیا و یکبار هم در انتخابی جام جهانی. اگر این دو برد را پایه و اساس قرار دهیم، منطقی است که شانس برد ما مقابل ژاپن بیشتر از چین است. چین بازیکنان بلند قد دارد و ما حامد را نداریم که کار را سخت می‌کند. تفکراتی داریم که امیدوارم در هر دو بازی برد کسب کنیم.

ارمغانی تاکید کرد: البته هیچ تضمینی وجود ندارد که هر دو بازی را ببریم، چون تیم‌های بسیار قدرتمندی هستند و از امتیازات میزبانی هم قطعا استفاده می‌کنند. متأسف هستم که وقتی با چین در ایران بازی کردیم، از امتیازات میزبانی به نحو احسن استفاده نکردیم. با همه این شرایط تمام تلاش خود را برای کسب پیروزی انجام می‌دهیم و من فکر می‌کنم مقابل چین کار سخت‌تری خواهیم داشت. قول می‌دهم که با همه توان مقابل رقبا کار کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا دعوت بازیکنی مثل آرن، تاییدی بر عدم بازیکن سازی در بسکتبال ایران نیست؟ توضیح داد: قبول دارم که به صورت واضح این موضوع را نشان می‌دهد، اما چندین بار در کشورهای صاحب بسکتبال هم اتفاق افتاده که سرمربی از یک بازیکن باتجربه‌تر استفاده کرده تا در مقطع کوتاهی به تیم ملی آن کشور کمک کند. از لحاظ کار در پایه و پیشرفت در بسکتبال خیلی خیلی باید بهتر باشیم و قدم‌هایی را برداریم که در سال‌های قبل به هر دلیلی برداشته نشد.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *