مسجد مقدس جمکران، میعادگاه منتظران

مسجد مقدس جمکران از جایگاهی متعالی برخوردار است تا جایی که می‌توان از آن به میعاد منتظران یاد کرد، چرا که این مسجد به امر مستقیم امام زمان(عج) تاسیس شده و زمینه ساز تجلی عبودیت الهی در مخاطب این مسجد است.
به گزارش  سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، مفهوم مسجد در ادبیات اسلامی، از منزلت بالایی برخوردار است، نام مسجد در ذهن مخاطب خانه امن الهی را تداعی می‌کند، مسجد جایگاهی بس رفیع و قدسی دارد، سنگری است در مقابل شیاطین جن و انس، جایگاه اَمنی است که انسان را در مقابل آلودگی‌های زمانه بیمه می‌کند.

سکویی است برای پرواز به سوی بی‌نهایت، جایگاهی است که می‌تواند انسان را از حداکثر انرژی روحی و روانی برخوردار کند.

مسجد نه تنها مکان متجلی ساختن عبودیت و بندگی است، که مهد علم، معنویت و زمینه‌ساز بهره‌مندی مومنان از چشمه جوشان معارف اسلامی است.

بعضی از مساجد نسبت به بعضی دیگر از امتیازی خاص برخوردارند مساجدی چون مسجدالحرام، مسجد النبی صلی الله علیه و آله و سلم، مسجد کوفه، مسجد سهله و مسجد مقدس جمکران ارزش و اعتبار خاصی دارند.

مسجد مقدس جمکران از جایگاهی بس متعالی برخوردار است به طوری که می‌توان به جِدّ از آن به میعاد منتظران یاد کرد، زیرا این مسجد اولاً به امر مستقیم حضرت ولی عصر(عج) تاسیس شده است و ثانیاً اعمال مخصوص دارد که زمینه‌ساز تجلی عبودیت الهی در مخاطب این مسجد است.

چرا که زائران و نمازگزاران مسجد با انگیزه عرض ادب به آستان مبارک امام زمان(عج) به مسجد آمده و با آن امام فرزانه تجدید عهد می‌کنند و این مسجد شاهد این شوق بیکران است تا جایی که طبق آمار رسمی هر ماه صدها هزار نفر در این مسجد تردد دارند و جمکران نه تنها از ایران، که از خارج از کشور نیز پذیرای عاشقان و دلباختگان یوسف زهرا (عج) است.

مسجد مقدس جمکران از ظرفیت گسترده دیگری نیز برخوردار است و آن هویتی است که برای خود کسب کرده که با اعتماد عمومی آحاد شیعیان روبه‌رواست و آن سکویی است برای تعمیق، تبیین و اشاعه فرهنگ مهدویت و امامت در جهان که اگر این نقش اساسی و ارزش آفرین را خوب ایفا کند، می‌تواند در نظام زندگی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حتی زیست محیطی مسلمانان خاصه شیعیان اثر معناداری را ایجاد کند تا زمینه ظهور تمدن ناب اسلامی در عصر غیبت مهیا شود.

اما به شرط ها و شروط ها! که مهمترین شرط آن این است که اولا نگاه متولیان و مدیران مسجد به این موقعیت حساس، همسو و هم برای با منویات ولی‌فقیه زمان باشد و ثانیا ضرورت طرح مباحث امامت و مهدویت در جامعه فعلی بیش از گذشته برای ایشان روشن شود.

بدیهی است این دو شرط می‌تواند مقدمه یک حرکت فرهنگی ناب باشد که همه عرصه‌های سیاسی‌، اجتماعی و اقتصادی را نه تنها در ایران بلکه در کل ملل اسلامی زیرپوشش درآورد.

آسیب شناسی فرهنگ مهدویت و تلاش در مسیر آفت‌زدایی از نظر اصلاح و ارتقاء جامعه در راستای ظهور حضرت ولی عصرارواحنافداه، گام دیگری است که متولیان و مدیران این مسجد مقدس باید به آن ملتزم باشند و خادمانِ خالص و عاشق ولی الله الاعظم(عج) باید به این باور برسند که ایشان وظیفه بزرگ آشنا کردن زائران و نمازگزاران با زندگی مهدوی، یعنی زندگی بانشاط و زیبایی که بر محور توحید بوده و مبتنی بر اوامر حضرات معصومین علیهم السلام خاصه حضرت ولی عصرارواحنافداه باشد را بر دوش دارند و باید بیش از گذشته در این حوزه فعالیت داشته باشند.

امید است این مسجد مبارک بتواند با رهنمودهای نایب امام زمان(عج) مردم را با امامشان آشتی داده و رابطه آنها را با امام اصلاح و تثبیت کرده و ارتقاء دهد تا حقیقت این مکان مقدس مبتنی بر تقو‌ا و ارزش‌های الهی آشکار شود.

در حدیث آمده که همه علم ۲۷ باب است که دو باب آن در عصر غیبت آشکار شده و ۲۵ باب آن در عصر ظهور آشکار می‌شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *