اصرار کمیسیون امور داخلی بر شفافیت مذاکرات مجمع تشخیص

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از اصرار اعضای این کمیسیون بر مصوبه خود در طرح شفافیت قوای سه گانه پیرامون شفافیت مذاکرات مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مسائل اختلاف بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان خبر داد.

محمدصالح جوکار در گفت وگو با سادس، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون ایرادات شورای نگهبان به مواد ۱ و۳ و ۴ طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها مورد بررسی قرار گرفت. یکی از اصلاحات صورت گرفته به منظور تامین نظر شورای نگهبان در این طرح  این بود که  تنها فعالیت های مرتبط با موضوعات عمومی مؤسسات خصوصی شفاف شود.

وی در ادامه اظهار کرد: اما اعضای کمیسیون بر مصوبه مجلس در ماده ۳ این طرح که به شفافیت مذاکرات مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مسائل اختلاف بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان باز می گشت، اصرار کردند. ایراد دیگری  از سوی شورای نگهبان هم به موضوع شفافیت آراء نمایندگان وارد شده بود که کمیسیون بار دیگر بر مصوبه قبل خود اصرار کرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه تصریح کرد: همچنین اعضای کمیسیون با اصلاح ماده ۴ این طرح موافقت کردند. بر اساس این ماده دستگاه‌ها باید هر ۶ ماه یک بار به مجلس شورای اسلامی گزارش خود را ارائه می کردند. اما به منظور تامین نظر شورای نگهبان با ارائه گزارش دستگاه ها هر یک سال یک بار موافقت شد.

وی افزود: همچنین در نشست امروز کمیسیون مدیرعامل شرکت توانیر نیز حضور یافت و گزارشی پیرامون بودجه و برق رسانی به روستاها به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *