بررسی جزئیات طرح توسعه بهره برداری صلح آمیز از فناوری هسته ای در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی جزئیات طرح توسعه بهره برداری صلح آمیز از فناوری هسته ای به منظور تولید برق در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

مالک شریعتی نیاسر در گفت وگو با سادس ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، بیان کرد: جلسه امروز کمیسیون به بررسی جزئیات طرح توسعه بهره برداری صلح آمیز از فناوری هسته ای در حوزه تولید برق اختصاص داشت. کلیات این طرح در جلسات قبلی کمیسیون به تصویب رسیده بود. این طرح دارای ۱۸ ماده است.

وی در ادامه اظهار کرد: به جز مواد ۳ و ۱۵ سایر مواد این طرح به تایید اعضای کمیسیون رسید. پیرامون مواد ۳ و ۱۵ ابهاماتی از جانب وزارت نیرو و سازمان انرژی اتمی طرح شد. در نهایت مقرر شد که در خصوص این دو ماده پیشنهادات اصلاحی دستگاه های اجرایی از جمله سازمان انرژی اتمی و وزارت نیرو که متولی برق کشور است به کمیسیون ارائه شود تا ان شاءالله در خصوص قیمت خرید این برق و میزان سرمایه گذاری برای توسعه نیروگاه های هسته ای و تولید برق برای کشور تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

نماینده مردم تهران در ادامه تصریح کرد:  در جلسات آتی پس از وصول پیشنهادات دستگاه ها در خصوص این طرح تصمیم گیری نهایی صورت خواهد گرفت. کلیت این طرح به این باز می گردد که سهم متناسبی را در سبد تولید برق کشور از محل انرژی هسته ای در نظر بگیریم. این استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای صورت گیرد. اکنون یک نیروگاه در کشور داریم و برای توسعه فازهای بعدی آن به منظور تولید برق منابع مالی پیش بینی خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: هدف حمایت از صنعت نیروگاه های اتمی کشور است. ما دانش بومی در این حوزه داریم و باید بتوانیم از آن برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای جهت دستیابی به برق هسته ای بهره مندی بیشتری را داشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *