عفو رهبری دعوت عمومی برای اجماع و همدلی بیشتر در جامعه است

یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی فرمان عفو مقام معظم رهبری را یک نوع دعوت عمومی برای اجماع و همگرایی و همدلی و محبت بیشتر در جامعه دانست و گفت: فرمان عفو رهبری پیام واضحی برای همه طیف‌ها و گروه ها است که برای همدلی بیشتر، کاهش تنش‌ها و رفع اختلاف نظرها تلاش کرده و جامعه را به سمت آرامش ببرند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با سادس با اشاره به موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان گفت: متاسفانه مشکلات اقتصادی، تنش های سیاسی و فکری و ضعف مدیریتی طی چند دهه گذشته باعث ایجاد گسل ها، شکاف ها و اختلافات زیادی بین بخش‌های مختلف جامعه شده که کتمان آن دردی را دوا نمی‌کند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی فرمان عفو مقام معظم رهبری یک نوع دعوت عمومی برای اجماع و همگرایی و همدلی و محبت بیشتر در جامعه است؛ ارزش پیام عفو رهبری از این جهت است که نوعی آرامش و همگرایی و همدلی را به جامعه برمی‌گرداند.

رحیمی جهان آبادی خاطرنشان کرد: ما در موضوعات مختلف نیاز داریم که رهبری در جایگاه فراتر از قوای سه گانه که مورد احترام همه قشرهای سیاسی مردم است، جامعه را با فرمان عفو و همدلی و راهنمایی برای وحدت و همدلی بیشتر به سمت همگرایی بیشتر سوق دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجس مجلس ادامه داد: فرمان عفو رهبری پیام واضحی برای همه طیف‌ها و گروه هاست که برای همدلی بیشتر، کاهش تنش‌ها و رفع اختلاف نظرها تلاش کرده و جامعه را به سمت آرامش ببرند.

وی در پایان و در جمع بندی با بیان اینکه عفو رهبری می تواند بخشی از دردها و آلام در جامعه را التیام ببخشد، گفت: عفو رهبری به همه گروه‌ها و طیف ها و شخصیت ها جهت دهنده است مبنی بر اینکه همه دست به دست برای ایجاد محبت و همدلی و همگرایی حرکت کرده و فضای همدلی در جامعه بیشتر گسترش پیدا کند تا اینکه به سمت کینه و قطب بندی و دشمنی ها رویم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *