پلیس به تنهایی قادر به رفع معضل شبکه های اجتماعی نیست

 معاون اجتماعی انتظامی استان مطرح کرد: پلیس در بحث معضل شبکه های اجتماعی یک ضلع کار است و خانواده ها و سایر نهادهای ذیربط نیز در این مسئله دخیل هستند که مشارکت و تعامل بیش از پیش آنان را می طلبد.
به گزارش  سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدرضا آمویی” در شورای پیشگیری از حوادث و آسیب های اجتماعی که در ستاد انتظامی استان برگزار شد، گفت: شبکه های اجتماعی پدیده ای نوظهور در عصر ارتباطات هستند که به دلیل عدم آگاهی خانواده ها در برخورد با این پدیده، مشکلات بسیاری را به بار آورده است.

وی افزود: گسترش شبکه های اجتماعی در کشورهای درحال توسعه، امکان کنترل سبک زندگی را با مشکل مواجه کرده و از سوی دیگر با از بین بردن حریم خصوصی در سبک زندگی ایرانی- اسلامی خانواده ها، شکاف ایجاد کرده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: بر اساس تحقیقات انجام شده هر چقدر میزان حضور افراد در شبکه های اجتماعی افزایش یابد به همان اندازه نیز گرایش به سبک زندگی مدرن نیز بیشتر می شود.

سرهنگ آمویی تصریح کرد: نوجوانان از لحاظ عاطفی بیشتر درگیر شبکه های اجتماعی می شوند و نسبت به دیگر رده های سنی آسیب پذیرترند‌، به گونه ای که اعتیاد به دنیای مجازی، روز به روز بر پرخاشگری آنها می افزاید.

وی با اشاره به این که این شبکه ها، مزایای بسیاری می تواند داشته باشد، افزود: متأسفانه بسیاری از کاربران ایرانی از سر ناآگاهی مسیر اشتباه را انتخاب می کنند که جهت گیری منفی نسبت به این شبکه ها را به همراه داشته است.

معاون اجتماعی انتظامی استان، ادامه داد: یرخی از هنجارشکنان با پنهان کردن هویت اصلی و معرفی چند هویت از خود، اقدام به کلاهبرداری از کاربران می کنند که ممکن است به اشاعه انحرافات اخلاقی منجر شود.

سرهنگ آمویی، اظهار داشت:  آموزش مهمترین راهکار برای پیشگیری از آسیب شبکه های اجتماعی است که نیروی انتظامی با جدیت این مسئله را دنبال می کند و با برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها تا حدودی موفق بوده است.

وی متذکر شد: پلیس در بحث معضل شبکه های اجتماعی یک ضلع کار است و خانواده ها و سایر نهادهای ذیربط نیز در این مسئله دخیل هستند که مشارکت و تعامل بیش از پیش آنان را می طلبد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *