بهره برداری از باغ گلاریس در منطقه ۵/مشکلات و چالش های بوستان‌های پایتخت حل می‌شود

باغ گلاریس با مساحت حدود یک هکتار در منطقه ۵ با حضور شهردار تهران به بهره برداری رسید.

به گزارش سادس، علیرضا زاکانی در حاشیه آئین بهره برداری از باغ گلاریس در جمع خبرنگاران گفت: چهل و چهارمین سال از انقلاب اسلامی را به جشن نشسته‌ایم و در ابتدای انقلاب هیچ کس فکر نمی‌کرد زمانی که امام وارد کشور شد این انقلاب چنین اثرات جهانی داشته باشد و شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

وی با بیان اینکه ملت ما ملتی کهن با قدمتی چند هزار ساله است، افزود: در آن مقطع عده‌ای ملت ما را تحقیر می‌کردند ولی امروز ملت ما به سرافرازی رسیده است و این سرافرازی هر روز بیشتر می‌شود. انقلاب اسلامی ما را نجات داد و این انقلاب در چهار دیواری کشور خلاصه نشد؛ بلکه به کشورهای دیگر نیز به ویژه ملت‌های مسلمان نفوذ کرد و شاهد آثار آن در میان کشورهای اسلامی هستیم.

شهردار تهران با بیان اینکه روزگاری مسلمانی را  عقب ماندگی می‌دانستند، گفت: امروز مسلمانی یک افتخار است و انقلاب از مرز ایران عبور کرده و در کشورهای دیگر تاثیرگذار بوده و همه حق مداران جهان در این مسیر قرار گرفتند. ما در سایه اسلام و تحت رهبری رهبر عزیزتر از جانمان در خدمت مردم مسیر رشد و تعالی را پیش گرفته‌ایم.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بهره برداری از باغ گلاریس در محله باغ فیض منطقه ۵ تهران، گفت: این فضای مصفا نزدیک به یک هکتار مساحت دارد که امروز تقدیم مردم منطقه شد تا مورد استفاده عمومی شهروندان به ویژه با توجه به مناسب سازی که انجام شده برای معلولین، جانبازان و سالمندان مورد استفاده قرار گیرد. این باغ ظرفیت بسیار خوبی دارد و از آب قنات برای آبیاری درختان استفاده می‌شود و یک فضای پر آب و سرسبز را در این مجموعه شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: احداث این مجموعه از حدود سه ماه پیش در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت و امروز به بهره برداری رسید.

زاکانی ادامه داد: ۲۳۵۲ بوستان در شهر تهران احداث شده و ۴۹ هزار هکتار فضای سبز پیرامونی تهران نیز تا کنون ایجاد شده که فضای خوبی را در راستای تفریحات سالم شهروندان رقم زده است.

وی با بیان اینکه کار جدیدی از حدود پنج الی شش ماه پیش در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است، افزود: این کار ناظر به پایش پارک‌ها و افزایش ظرفیت و پتانسیل در بوستان‌ها بوده است تا بتوانیم خدمت بهتری را در قالب بوستان‌ها و پارک‌ها به مردم داشته باشیم و شهروندان نیز بتوانند تفریحات مناسبی را با حضور در پارک‌ها داشته باشند.

زاکانی با بیان اینکه در دهه ۷۰ ،حصار عمده پارک‌ها و بوستان‌ها در تهران برداشته شد، گفت: در پی این اقدام مشکلاتی به وجود آمد و در طرح جدید شهرداری تهران بنا داریم این مشکلات و چالش‌ها را برطرف کنیم. ظرفیت ۲۳۵۲ بوستان می‌تواند پتانسیل خوبی را برای حضور شهروندان در بوستان‌ها فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه هشت باغ ایرانی در سطح شهر تهران تا کنون احداث شده اظهار کرد: شهرداری تهران تلاش می‌کند که سطح خدمات در فضای سبز را افزایش دهد.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیم شورای شهر تهران مبنی بر افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی حوزه توسعه حمل و نقل عمومی در بودجه سال آینده شهرداری تهران گفت: بودجه شهرداری تهران با رقم ۷۸ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان تقدیم شورای شهر تهران شد که در تبصره‌ها نیز ۳۰ هزار میلیارد تومان در ارتباط با حوزه عمران و حمل و نقل اختصاص داده شده بود که سرجمع بودجه و این تبصره بودجه رقمی در حدود ۱۰۸ هزار میلیارد تومان را برای بودجه سال آینده رقم می‌زد.

وی ادامه داد: روز گذشته اعضای شورای شهر تهران در صحن شورا رقم پایه بودجه را ۷۶ هزار میلیارد تومان تعیین و ظاهرا تبصره‌ها را نیز محدود کردند اما در ردیف خود بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی برای سال آینده اختصاص داده‌اند که شهرداری تهران نیز از این اقدام استقبال می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *