یزدانی با شکست ۱۰ بر صفر حریف آمریکایی به فینال رسید

یزدانی با شکست ۱۰ بر صفر حریف آمریکایی به فینال رسید

نمایندگان اوزان ۶۱ و ۸۶ کیلوگرم ایران راهی دیدار نهایی رقابت‌های کشتی آزاد کرواسی شدند.

به گزارش سادس، در ادامه رقابت‌های روز نخست تورنمنت رنکینگ کشتی آزاد در زاگرب کرواسی، در وزن ۶۱ کیلوگرم که هشت نفر حضور دارند، رضا اطری در دور نخست به مصاف شوتا فارتنادزه از گرجستان رفت و به سختی با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی سپس برابر گامزاتگادجی خالیدوف از مجارستان با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، یونس امامی دارنده ۲ مدال برنز جهان در دور نخست مقابل کوجیرو شیگا از ژاپن ۱۰ بر یک به برتری رسید و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. وی در این مرحله نیز به مصاف تیموراز سالکازانوف دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از اسلواکی رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۵ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. امامی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۳  از سد جوزف لاوالی از آمریکا گذشت و راهی نیمه نهایی شد. امامی در این مرحله به مصاف فاضل ارلیماز از ترکیه می‌رود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم، حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک در دور نخست به مصاف سباستین جزیرزانسکی از لهستان رفت و در مدت زمان ۳ دقیقه و ۳۷ ثانیه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در دور دوم به مصاف ابوبکر آباکاروف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. یزدانی در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر از سد مارک هال از آمریکا گذشت و راهی فینال شد.

 زاهید ولنسیا جدی‌ترین حریف حسن یزدانی از آمریکا نیز در نیمه نهایی با نتیجه عجیب ۱۱ بر صفر مقابل ایشیگودو دارنده مدال برنز امیدهای جهان و طلای جوانان جهان از ژاپن شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. به این ترتیب دیدار فینال این وزن میان یزدانی و حریف ژاپنی برگزار می‌شود.

علی سوادکوهی در ۷۹، امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، ۳ نماینده دیگر ایران در این رقابت‌ها هستند که فردا(پنج‌شنبه) به میدان می‌روند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *