عنایتی: بعضی نیمکت‌ها فکر می‌کنند با سروصدا موفق‌ترند!

عنایتی: بعضی نیمکت‌ها فکر می‌کنند با سروصدا موفق‌ترند!

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان با بیان اینکه لیگ برتر ایران افت کرده است، درباره حواشی کادرفنی تیم‌ها در کنار زمین گفت: اتفاق بدی که در لیگ ما می‌افتد این است که همه احساس می‌کنند با سروصدا موفق‌ترند و نیمکت‌های وحشتناک، نیمکت‌های ما سروصدا ایجاد می‌کنند و لب‌ خط محوطه فنی می‌ایند روی داور فشار می‌گذارند.

به سادس، رضا عنایتی، مربی نفت مسجدسلیمان در نشست‌خبری پیش از مسابقه با پیکان با تسلیت مردم خوی به علت وقوع زلزله‌ در شهرستن خوی و ابراز امیدواری برای فراهم شدن شرایط اولیه برای هموطنان زلزه‌زده گفت: بازی سختی با پیکان داریم و آنها مربی خوب و کار بلدی دارند. پیکان تیمی است که هویت زیادی در لیگ دارد و باید با تمام توان با این تیم بازی کنیم.

وی ادامه داد: بازی بسیار سختی داریم. در چند هفته گذشته اتفاقات خوبی برای نفت مسجدسلیمان از نظر امتیازگیری رخ نداده است. همه توانمان را به کار می‌گیریم تا بتوانیم موفق شویم. ریسک سنگینی انجام داده‌ایم. البته نفت مسجدسلیمان هواداران خون‌گرم و دوست‌داشتنی دارد و همین مساله مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند. از بدو ورود برای موفقیت تیم تلاش کردیم. بازیکنان دغدغه مالی داشتند که مسئولان قول‌هایی دادند مشکلات مالی را هرچه سریع‌تر برطرف کنند و بازیکنان بتوانند با تمام وجود در زمین حضور داشتند باشند و بازدهی بهتری از خود به نمایش بگذارند. تمام توانمان را می‌گذاریم، هر بازی برای ما حکم فینال دارد و هر لغزشی ممکن است حکم سقوط برای ما داشته باشد. با تلاش همه دوستان، مسئولان و بازیکنان می‌خواهیم شرایط تیم را بهبود ببخشیم.

عاشق ریسک کردن هستم

سرمربی تیم فوتبال مسجدسلیمان در مورد اینکه ریسک بزرگی انجام داده که به این تیم آمده است، گفت: می‌دانم که ریسک کرده‌ایم و همه می‌دانند فوق‌العاده کار سختی در نفت مسجدسلیمان داریم. زمانی که نامزد سرمربیگری استقلال بودم، گفتم عاشق ریسک کردن هستم. ممکن است ریسک تجربه تلخی هم برای شما داشته باشد، اما همه مجموعه ما مصمم هستیم کار بزرگی در نفت مسجدسلیمان انجام بدهیم. با توجه به پتانسیلی که بازیکنان ما دارند خیلی خیلی خوش‌بین هستم که در هر بازی با تمام توان به میدان برویم تا نتایج خوبی بگیریم. البته قول نمی‌توانم بدهم. من به بازیکنان هم گفته‌ام که نیم فصل اول و یک بازی بعد از آن را فراموش کنند و تمام تمرکزمان را روی بازی‌های باقی‌مانده بگذاریم و بعد جمع‌بندی کنیم.

وقتی به مخمصه می‌خوریم، از مربی جوان یاد می‌کنیم!

عنایتی در مورد بحث سرمربیگری تیم‌ملی و اینکه تیم امید و تیم ملی ایران هنوز سرمربی ندارد، اظهارکرد: باید روی این موضوع حساس‌تر باشیم. چرا دوستان من در فدراسیون به جمع‌بندی نمی‌رسند تا مربی برای تیم ملی انتخاب کنند؟ شاید دلایل قانع‌کننده‌ای برای خودشان دارند اما این نگرانی در جامعه فوتبال هست. اگر یادتان باشد قبل از جام جهانی هم در این باره زیاد صحبت کردیم و گفتیم که تغییر در تیم ملی اصلا به نفع تیم ملی نیست و شما دیدید که این اتفاق رخ داد. بزرگ‌ترین ضعف فوتبال ما این است که نمی‌توانیم پشتوانه‌سازی کنیم؛ هم برای تیم‌های باشگاهی و هم برای تیم‌های ملی‌مان. ما مربیان خوبی در کشور داریم که می‌توانند با انگیزه تیم ملی را به موفقیت برسانند. اگر یک مربی ایرانی چنین نتایجی را در جام جهانی می‌گرفت می‌دانید چه اتفاقی برایش می‌افتاد. از داشته‌های خودمان به نحو احسن استفاده نمی‌کنیم. از مربیان جوان فقط زمانی که به مخمصه می‌خوریم یاد می‌کنیم.

از مربی ایرانی کنار سرمربی خارجی استفاده کنیم

وی ادامه داد: از داشته‌های خودمان به نحو احسن استفاده نمی‌کنیم. فقط در زمانی که از نظر مالی با مشکل مواجه می‌شویم، سراغ مربیان جوان می‌رویم. وقتی مربی بزرگ خارجی هم می‌آوریم، باید از دستیاران خوب ایرانی برایش استفاده کنیم تا وقتی مربی خارجی با پیشنهاداتی که به او می‌شود و از تیم ملی می‌رود، بتوانیم خیلی سریع جایگزینش را پیدا کنیم. این اتفاق تلخی است که هر ساله برای ما رخ می‌دهد. خواهش می‌کنم برای مربیان خارجی که برای تیم ملی می‌آورند، دستیارانی انتخاب کنند که شخصیت خوب و انگیزه خوبی داشته باشند و ما از این دست مربیان که بازیکنان سابق تیم ملی بودند کم نداریم.

لیگ‌برتر در پایین‌ترین سطح خود است!

عنایتی در مورد کیفیت لیگ این فصل اظهارکرد: صادقانه باید بگویم؛ لیگ امسال به لحاظ کیفی در پایین‌ترین سطح خود  نسبت به فصول گذشته است. در ۱۷ هفته‌ای که از لیگ سپری شده، شما می‌بینید که چه آمارهای پایینی ثبت شده است. آمار گلزنی را که می‌بینید، آینده تاریکی را در این زمینه متصورم. اگر می‌خواهیم در منطقه موفق شویم باید بازیکنان و استعدادها را پرورش دهیم اما در زمینه پرورش استعدادها هیچ کاری انجام نمی‌دهیم. در صدر جدول گلزنان بازیکنان شش گله را می‌بینیم که مدت‌ها هم هست در لیگ حضور ندارند. لوکادیا از پرسپولیس رفته، عباس‌زاده هم که مدت‌هاست مصدوم شده است. با این حال فقط رضا اسدی که یک هافبک دفاعی است به این جمع اضافه شده است. این آژیر خطرناکی وحشتناکی برای فوتبال ماست. امیدوارم بحث فوتبال پایه را جدی‌تر بگیریم تا در سالیان آینده مشکلی نداشته باشیم.

همه احساس می‌کنند با سروصدا موفق هستند

سرمربی تیم فوتبال مسجدسلیمان در مورد تنش‌هایی که در میدان مسابقه و بین داوران و مربیان و نیمکت‌نشینان رخ می‌دهد گفت: تنش وجود دارد و خیلی زیاد است. خیلی عقب هستیم، اگر کمک داور ویدئویی به فوتبال ما بیاید خیلی از این تنش‌ها کم می‌شود و تصمیم‌گیری‌های داور راحت می‌شود. اتفاق بدی که در لیگ ما می‌افتد این است که همه احساس می‌کنند با سروصدا موفق‌ترند و نیمکت‌های وحشتناک و پر سروصدا لب‌ خط محوطه فنی می‌آیند روی داور فشار می‌گذارند. این برای فوتبال ما خوب نیست و امیدوارم سرمربیان و مربیان و نیمکت‌نشینان سعه صدر داشته باشند تا داور کار خودش را کند. همان طور که ما اشتباه می‌کنیم، داور هم ممکن است اشتباه کند. ان‌شاءالله کمک داور ویدئویی بیاید تا اشتباهات تاثیرگذار داوران کم شود.

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *