IOC: تحریم روسیه و بلاروس غیرقابل مذاکره است

IOC: تحریم روسیه و بلاروس غیرقابل مذاکره است

کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که موضوع اجازه دادن به روس‌ها برای رقابت با پرچم این کشور در المپیک پاریس مطرح نشده است.

به گزارش سادس و به نقل از تایمز، کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که تحریم‌ها علیه روسیه و بلاروس که در اجلاس اخیر المپیک تایید شد، همچنان به قوت خود باقی است و حضور این ورزشکاران بدون پرچم در المپیک به معنای لغو تحریم‌ها و محرومیت این دو کشور نیست. 

کمیته بین المللی المپیک بار دیگر در توئیتر در واکنش به اجازه دادن به ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی‌های المپیک پاریس نوشت: تحریم‌ها علیه دولت‌های روسیه و بلاروس غیر قابل مذاکره است. این محرومیت به اتفاق آرا در اجلاس اخیر المپیک در ۹ دسامبر ۲۰۲۲ تایید شد. در این تحریم‌ها آمده است که هیچ پرچم، سرود، رنگ یا هر علامت شناسایی دیگری از دو کشور در هیچ رویداد ورزشی قابل نمایش نیست.

بنابراین IOC به سخنان استانیسلاو پوزدنیاکوف، رئیس کمیته المپیک روسیه که گفت روس‌ها باید در المپیک با شرایطی مشابه ورزشکاران سایر کشورها شرکت کنند، پاسخ داد. رئیس کمیته ملی المپیک روسیه پیش از این گفته بود “هیچ فرقی نباید بین ورزشکاران روسیه با سایر کشورها در بازی‌های المپیک باشد.”

در سه المپیک تابستانی و زمستانی اخیر، ورزشکاران روسیه پس از رسوایی دوپینگ به عنوان بی طرف به رقابت پرداختند.

سال  گذشته، IOC توصیه کرد که به ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه شرکت در مسابقات بین المللی به دلیل جنگ اوکراین داده نشود. اکثر فدراسیون‌ها از این توصیه پیروی کردند و از آن زمان حضور ورزشکاران روسیه در رقابت‌ها محدود شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *