قالیباف:عزت امروز کشور را مدیون امام و شهدا هستیم/ مکلفیم به معنای واقعی خادم و نوکر مردم باشیم

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملت ایران با باور و اراده قیام خود را شروع کرد و بدون شک عزت امروز کشور را مدیون امام (ره) و شهدا هستیم.

به گزارش سادس، محمدباقر قالیباف در سخنرانی خود به مناسبت فرارسیدن ۱۲ بهمن‌ماه در حرم امام خمینی (ره) بیان کرد: در این روز ملت ایران امام خود را به آغوش کشید و روز دیدار ملت با امام امت است. تاریخی ترین لحظه برای همیشه ملت ایران اسلامی ما همین روز است. این روز عزیز را در طلیعه دهه فجر به یکایک برادران و خواهران تبریک می‌گویم همچنین میلاد باسعادت امام جواد (ع) و فرارسیدن میلاد امیرالمومنین را و ایام ماه رجب را به همه ملت ایران تبریک و تهنیت دارم.

وی در ادامه اظهار کرد: به روح پرفتوح همه شهدای انقلاب، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و سیدالشهدای مدافعین حرم شهید عزیز و گرانقدر شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم و امنیت و همه شهدایی که جان خود را تقدیم اسلام و ایران عزیز کردند که امروز من و شما در سایه آن امنیت داشته باشیم و مسیر انقلاب و راه امام تحت رهبری مقام معظم رهبری ادامه پیدا کند درود می‌فرستم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به روح پرفتوح امامی که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت امامی که در عصر مظلومیت دین و معنویت چه در جهان اسلام و چه در این کره خاکی در عصری که سیطره کمونیست و امپریالیسم همه جوامع جهانی را پوشانده بود ایستاد درود می‌فرستم. این مردم با باور و اراده قیام خود را شروع کرده و میراث گرامی اسلام را از گنج حجره‌ها بیرون آوردند. امام توانست در مبارزه با ظلم وحدت در جامعه اسلامی ایجاد کند و بدون شک عزت امروز ما مدیون امام امت و شهدا است. امروز در جوار امام و شهدای انقلاب جمع شده‌ایم تا بار دیگر با راه امام و شهدا بیعت کنیم.

قالیباف با بیان اینکه دهه فجر جشن پیروزی ملت است، تاکید کرد: همه باید شاد باشیم و به چنین روز و فرهنگی افتخار کنیم. ما باید تلاش کنیم که اگر نهادها و سازمان‌ها در این مسیر کاری برای بزرگداشت انجام می‌دهند، خدمت به مردم است. این انقلاب و  این جشن مردمی است و مردم صاحب انقلاب هستند و اگر کمکی انجام می‌دهیم نیز برای مردم است.
وی اظهار کرد: خدا را شاکریم که اهداف انقلاب اسلامی همچنان برای ما مشخص و روشن است و به سمت آن حرکت می‌کنیم؛ استقلال، آزادی و عدالت اهدافی است که به دنبال آن هستیم و برای آن هزینه‌ها داده‌ایم. انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد و اسلامی نیست؛ مردم اساس این انقلاب هستند و آنها هستند که در میدانند و احکام دینی را در جامعه دنبال و پیاده‌سازی می‌کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از شاخص‌های مهمی که حضرت امام(ره) برای این انقلاب گذاشته بودند، مردمی بودن آن است. قدرت امروز ما در مقابل دشمنان تکیه بر ابزار نظامی و موشک‌های قدرتمند ما نیست؛ بدون شک اینها بخشی از قدرت ما و مایه افتخار ما هستند و این قدرت را نیز مردم در دوران دفاع مقدس تا به امروز توانستند تولید کنند اما بدانید که انقلاب ما در قلب یکایک مردم ماست و چون قلب مردم همراه آن انقلاب بود این انقلاب مستحکم و اسلامی به پیش خواهد رفت. امروز مردم ما از ما این مطالبه را دارند که همه اهداف انقلاب را متوازن پیش ببریم و به همان میزان که توجه به حوزه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی داریم که از شاخص‌هایی است که امام راحل آنها را تبیین نمودند و اساس کار ماست، به همان میزان نیز به اقتصاد مردم و فرهنگ جامعه و مسایل اجتماعی جامعه نگاه کنیم.
قالیباف افزود: اگر ما اهداف انقلاب را متوازن پیش نبریم و شکلی کاریکاتوری از آن بسازیم خواسته انقلاب و مسیر درست نیست. وقتی بر مردم تاکید داریم حسنش بر این است که اگر اشتباهی کردیم، مردم ناظرند، می‌بینند و به ما تذکر می‌دهند؛ مردم می‌بینند و از ما نقد و انتقاد و اگر لازم شد اعتراض می‌کنند؛ اینها اساس انقلاب اسلامی و باورهای ما از انقلاب اسلامی است.
وی عنوان کرد: خدارا شاکریم که فشار انقلاب روی همان ریلی که امام(ره) بنا گذاشتند امروز مقام معظم رهبری این پرچم را در دست گرفتند و در همان مسیر برای تحقق آرمان‌های انقلاب و اسلام و عزت مسلمین و احیای اسلام به پیش می‌روند. همانطور که رهبری فرمودند این انقلاب بی نام خمینی در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست. دلیل اینکه ما در این مسیر به طور مطمئن حرکت می‌کنیم و پیش می‌رویم همان شاخصی است که امام فرمودند که هر موقع دیدید دشمن به شما سخت‌تر گرفت و فشار را بیشتر کرد، حاکی از آن است که در صراط مستقیم و مسیر انقلاب حرکت می‌کنید و هر موقع دشمن در کنار شما آمد و از شما احساس خطر نکرد بدانید که در مسیر نیستید و در ریل حرکت نمی‌کنید.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: این شاخص به ما می‌گوید که ما امروز در مسیر درست حرکت هستیم؛ البته این به معنای آن نیست که امروز که در ریل حرکت کردیم حتما به مقصد رسیدیم، خیر بلکه در میانه راه هستیم و سختی های زیاد و دشمنی‌های زیادی داریم. البته که فرصت‌های بزرگی هم داریم و ۴۴ سال تجربه به ما نشان داده است که آنجایی که مبتنی بر سنت‌های الهی حرکت کردیم و به مردم خودمان تکیه دادیم، همیشه گره گشا و موفق بوده‌ایم؛ مهم این است که ما در این مسیر هستیم و در آن متوقف و از ریل خارج نشویم. ان‌شاءالله در این مسیر حتماً به مقصد خواهیم رسید و اگر متوقف شویم یعنی منفعل شده‌ایم و انفعال نیز ضعف بزرگی است.

قالیباف با تاکید بر اینکه در ۴۴ سال قبل نشان دادیم که هر کجا ایستادیم و مقاومت کردیم، توانستیم و به موفقیت رسیدیم، گفت: مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد رحلت امام (ره) در تبیین کتب امام فرمودند که ۳ شاخص مهم عقلانیت، معنویت و عدالت پایه‌های اساس مکتب حضرت امام است که باید آنها را مورد توجه قرار دهیم و اینها اساس کار ما در مسیر انقلاب باشند. مرام، رسم و باور حضرت امام تکیه بر سنت‌های الهی بود که یکی از مهمترین دلایل پیروزی انقلاب محسوب می‌شود؛ در خرداد ۱۳۴۲ از حوزه و دانشگاه و از نزدیکان و افراد دور، به امام این را می‌گفتند که با رژیم منحوس و مسلح و ظالم که پشتیبانش آمریکاست امکان مبارزه نیست اما امام چون مبتنی بر سنت‌های الهی حرکت کردند و در مسیر حق کام برداشتند دیدیم که چگونه این رژیم را از درون فروپاشید.
وی تصریح کرد: امام راحل همیشه در جهت‌گیری و مبانی و شاخص‌های انقلاب صریح سخت گفتند و در ضد استکباری، مردمی و اسلامی بودن انقلاب و دفاع و کمک و رسیدگی به محرومین و مظلومین و مستضعفین فرمودند که یک موی کوه نشینان را به همه کاخ نشینان نمی‌دهم. امام به همه ما مسئولین با صراحت بیان فرمودند که کسانی تا انتهای خط با این انقلاب همراهند که طعم فقر و استضعاف را چشیده باشند؛ چراکه صاحبان اصلی انقلاب محرومیت و مستضعفین هستند و  این‌ها شاخص‌های انقلاب است و ما باید در این مسیر حرکت کنیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه «باید همیشه دشمن را تحت نظر داشته باشیم و او را بشناسیم و از طرح‌های او آگاه باشیم»، اظهار کرد: این هرگز دلیل نمی‌شود که خودمان و  اشکالات و ضعف‌های خودمان را نبینیم و آسیب شناسی نکنیم. اینگونه نباشد که در شناخت مسائل خودمان فقط به نقاط ضعف بپردازیم بلکه مکلفیم هم دستاوردهای انقلاب که عظیم و زیاد هستند را ببینیم و ضعفهای خودمان را هم ببینیم؛ وقتی از متوازن بودن حرف می‌زنیم، هم باید دشمن را خوب رصد کنیم و هم هم نقاط قوت و ضعفمان را بشناسیم و تحلیل کنیم و بدانیم در برابر نقاط ضعف خود باید آنها را برطرف کنیم نه اینکه آنها را توجیه کنیم.

قالیباف در ادامه با تاکید بر اینکه امروز مکلیفم که قدرت حل مسأله داشته باشیم و به معنای واقعی خادم و نوکر مردم در حل مشکلات‌شان در عرصه‌های به ویژه اقتصادی باشیم، گفت: این‌ها از وظایف ماست چراکه از قضا دشمن ما به هوش است که بر بسترهای ضعف ما سوار شود و آسیب بزنند کما اینکه در فتنه‌های اخیر دیدیم که در داخل و خارج چگونه بر ضعفهای ما سوار شدند و به دنبال آسیب زدن به انقلاب اسلامی بودند. نباید اجازه دهیم که آرمان‌گرایی خام یا واقع گرایی وا داده بخواهد نوعی کژفهمی را در جامعه ما نهادینه کند بلکه باید گوش به فرمان ولی و امام‌مان باشیم و مبتنی بر سنت‌های الهی متحد و قوی در این مسیر حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی توانست ایران ما را قوی‌تر و عزیزتر بکند؛ انقلاب اسلامی هویت ایرانی ما را در دوران معاصر از همه زمان‌ها قوی‌تر، اثرگذار و موثرتر کرد؛ امروز باید به اینکه ایران دوست‌ترین افراد، انقلابی‌ترین افراد هستند، توجه کنیم؛ مردم و بسیجیان و ایثارگران و جانبازان ما برای حفظ این سرزمین چه اسارت‌ها، قطع عضوها و شهدای عزیزی که برای حفظ این سرزمین و ایران عزیز تقدیم نکردند. در حقیقت این جمله درست است که بگوییم هر کسی که دلش واقعاً برای ایران می‌سوزد و می‌تپد در مسیر و خط انقلاب است.
وی با بیان اینکه ایران عزیز و انقلاب اسلامی روحی است که در کالبد این سرزمین دمیده است و از هم جدا نشدنی است، اظهار کرد: آنها که روزی حرف از ناسیونالیسم می‌زدند، انقلاب اسلامی درسی به آنها داد و امروز عظمت ایران را مشاهده می‌کنیم. اینکه رهبری در زمان انتخابات بر این موضوع تاکید می‌کردند که اگر حتی برای جمهوری اسلامی پای صندوقهای رای نمی‌آیید برای ایران پای صندوق بیایید مفهومی دارد که باید به آن دقت کنیم که اگر صادقانه ما به این کلان و بیان رهبری ایمان داریم باید آن را مبنای کارمان در بیان و عمل‌مان قرار دهیم که سیاست جذب حداکثری را مبنای کار در اداره جامعه قرار دهیم؛ امروز دشمن به دنبال دو قطبی سازی و دور کردن مردم از هم است.
رئیس قوه مقننه تاکید کرد: در دهه فجر باید همه تجربه ۴۴ سال گذشته را نگاه و نقاط قوت خود را قوی‌تر و نقاط ضعف‌مان را برطرف کنیم و به صورت صریح و روشن از ایران عزیز و انقلاب اسلامی عزیزمان دفاع کنیم و به پیش برویم و مطمئن باشیم که در حل مشکلات‌مان به ویژه اقتصادی و اجتماعی‌مان باید همین مسیر را طی کنیم تا بتوانیم راه شهدا و امام شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری به پیش ببریم.
قالیباف در پایان با بیان اینکه دهه فجر فرصتی برای مطالعه و نگاه کردن جوانان عزیز است، تصریح کرد: در این دهه باید در راستای جهاد تبیین موضوعات انقلاب را به درستی تبیین کنیم و روایت درست و بدون تحریف از انقلاب اسلامی و عظمت آن و همچنین افتخارات و دستاوردهای آن بگوییم و درباره چگونگی در حل مسائل و مشکلات با هم حرف بزنیم و در سایه فرامین رهبری و وحدت و انسجام کامل به پیش برویم. ان‌شاءالله مسیری راطی کنیم که فردای قیامت مدیون شهدا و امام شهدا نباشیم و در این دنیا نیز رضایت مردم و رضایت رهبر عزیزمان را به دست بیاوریم چراکه رضایت امت و امام تبلور رضایت خداوند است.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *