ترافیک نیمه سنگین ۳ محور مواصلاتی در اطراف تهران/ برف و باران در جاده‌های ۴ استان

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از ترافیک نیمه سنگین سه محور مواصلاتی در حاشیه تهران و بارش برف و باران در جاده‌های ۴ استان کشور خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با سادس، درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت:‌ برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور در حال حاضر شاهد ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین-کرج حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل کلاک هستیم. همچنین وضعیتی مشابه در محور شهریار – تهران حدفاصل میدان معادن تا شهرقدس و  آزادراه ساوه – تهران حدفاصل دهشاد تا احمدآباد مستوفی گزارش شده است. در دیگر محورهای مواصلاتی وضعیت ترافیکی روان و بدون مشکل خاصی در تردد است.

وی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: برابر آخرین گزارش‌ در حال حاضر شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های کرمان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی هستیم. در برخی از محورهای استان‌ سیستان و بلوچستان نیز بارش باران گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از رانندگان خواست که در شرایط بارش برف و باران با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و ضمن پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز فاصله طولی مناسب را رعایت کنند.

شیرانی درباره میزان تردد در جاده‌های کشور نیز گفت:‌ براساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های تردد شمار میزان تردد در جاده‌های کشور نسبت به روز قبل ۲.۷ درصد کاهش داشته است. ساعات اوج تردد نیز بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ است و کمترین تردد نیز بین ساعات چهار تا پنج انجام شده است. بیشترین  تردد نیز در این مدت به ترتیب از آزادراه کرج – قزوین،   آزادراه تهران – کرج، آزادراه قزوین – کرج، آزادراه کرج – تهران و آزادراه قم – تهران انجام شده است.

وی درباره محورهای دارای ممنوعیت و محدودیت تردد نیز گفت:‌ تردد در محور قدیم خرم آباد – پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد – پل زال و محور خرم آباد – کوهدشت انجام می‌شود. همچنین محور ریگان – ایرانشهر نیز مسدود است. مسیرهای پونل  – خلخال، لاسم – ارجمند، وازک – بلده، سروآباد – پاوه، سی سخت – پادنا، محور جدید هشتگرد – طالقان و گنجنامه – تویسرکان نیز تا اطلاع بعدی مسدود است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *