کمیسیون انرژی علت افزایش قبوض گاز برخی از مشترکان خانگی را بررسی خواهد کرد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: قبوض گازی که در ماه جاری برای برخی از مشترکان خانگی صادر شده است تفاوت چشمگیری با ماه های گذشته دارد و سبب شده تا ابهاماتی در نحوه تعرفه گذاری ایجاد شود.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با سادس، درباره علت افزایش قیمت قبوض گاز برخی از مشترکان خانگی، بیان کرد: آنچه که مجلس در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در تعرفه گذاری گاز و برق پیش بینی کرد، تعرفه گذاری پلکانی بود و قرار بود دولت آئین نامه ای را در این بخش تهیه کند و بر اساس آئین نامه نسبت به تعیین پلکان ها و نحوه قیمت گذاری در هر پلکان اقدام کند و در واقع مجلس این اختیار را به دولت داده بوده که نسبت به قیمت گذاری پلکانی اقدام کند.

مجلس نحوه اجرای تعرفه گذاری پلکانی را به دولت سپرده است

وی ادامه داد: پس اینکه در هر پلکان چه میزان یارانه انرژی باید پرداخت شود و پلکان ها چگونه تعریف شود و نحوه محاسبه قیمت چگونه باشد؟ همگی در اختیار دولت بود.

نخعی اظهار کرد: اما در ماه جاری قبوض گازی که برای برخی از مشترکان صادر شده است، تفاوت چشمگیری با قبوض ماه های گذشته دارد و این امر سبب شده تا ابهاماتی ایجاد شود که دولت چگونه این قبوض را محاسبه کرده است؟

افزایش قیمت قبوض گاز برخی از مشترکان خانگی منطقی نیست

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: افزایش قیمتی که به صورت یکباره در قبوض گاز رقم خورده است، منطقی به نظر نمی رسد. این ابهام در نحوه تعرفه گذاری برای ما نیز وجود دارد و حتما در اولین فرصت این موضوع را در کمیسیون انرژی بررسی خواهیم کرد و امیدوار هستیم که به تعرفه گذاری منطقی تری برسیم.

نخعی گفت: با توجه به گرفتاری هایی که مردم در اقتصاد و معیشت دارند و در تامین کالاهای اساسی با مشکل مواجه هستند، این افزایش قیمت یکباره در قبوض مشترکان منطقی به نظر نمی رسد. کمیسیون انرژی این موضوع را دنبال خواهد کرد تا اگر مغایرت قانونی وجود دارد نسبت به تعدیل قیمت قبوض اقدام شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *