گنج پنهان استان سمنان از منظر رئیس فراکسیون گردشگری مجلس

سادس/سمنان عضو هیئت رئیسه و رئیس فراکسیون گردشگری مجلس از عبور سالانه ۱۵ میلیون زائر از محورهای استان به عنوان یک گنج پنهان برای این استان نام برد.

محمدرضا دشتی اردکانی ۶بهمن ماه در سومین جلسه انجمن میراث فرهنگی استان سمنان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مطیعی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان استاندار سمنان و  رئیس فراکسیون گردشگری و کریمی مدیر کل پارلمانی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در استانداری سمنان برگزار شد اظهار کرد: مردمی کردن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک ضرورت است و ورود بخش خصوصی به این حلقه متصل، منجر به رونق گرفتن این صنعت خواهد شد.

وی با اشاره به توانایی بالای استان سمنان در حوزه جذب گردشگر افزود: استان سمنان در مسیر بین الحرمین واقع شده است و به عنوان یک گنج پنهان است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قالب یک حلقه متصل به هم است  بتصریح کرد: باید با تامین زیر ساخت‌ها همواره تلاش شود تا از ظرفیت های گردشگری استان ، بهره برد.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس تاکید کرد: مقام معظم رهبری مد ظله العالی بر صنعت  گردشگری به عنوان تامین کننده بودجه کشور تاکید کردند.

وی با اشاره به نگاه دولت سیزدهم به گردشگری گفت: با توجه به فرمایش ریاست جمهور، شاهد افزایش بودجه گردشگری  و جایگاه رفیع این صنعت خواهیم بود.

دشتی اردکانی با بیان اینکه احیای بافت های سنتی با هدف جذب و اقامت گردشگران ضروری است  اضافه کرد: باید ورود بخش خصوصی برای تامین زیرساخت‌های گردشگری و کاهش بروکراسی اداری برای سرمایه گذاراین بخش تسهیل گردد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *