خلیج فارس و تنگه هرمز مواج می‌شوند/ از شنا خودداری کنید

سازمان هواشناسی کشور نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در جنوب کشور هشدار داد.

به گزارش سادس، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید حداکثر ۳۲ نات و افزایش ارتفاع امواج بین ۱.۵ تا ۲ متر در سواحل و ۲ تا ۳ متر در نواحی فراساحل خبر داد.

این مخاطرات جوی از صبح تا عصر روز جمعه (۷ بهمن) در  نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر مورد انتظار است.

براثر این وضعیت جوی احتمال خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالا نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش اثرات مخرب آن اجتناب از عملیات غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل را توصیه می‌کند.

به گزارش سادس در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *