واردات صنایع سلولزی و صنایع منسوج لاستیک متوقف شد

سادس/همدان نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه طبق گفته وزیر صمت از این پس واردات صنایع سلولزی و صنایع منسوج لاستیک متوقف شد، گفت: با توجه به مشکلات شرکت های بافتینه، بافتسان و کیان‌کرد ملایر در مورد واردات کالای تولیدی این شرکت ها، مقرر شد واردات صنایع سلولزی متوقف شود.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به طرح یک سوال از وزیر صمت مبنی بر علت صدور مجوز برای واردات برخی کالاها که تولید داخل آن به اندازه کافی است و نیاز بازار را تأمین می کند، اظهار کرد: به تازگی شرکت های بافتینه و بافتسان ملایر با این مشکل مواجه شدند.

وی با بیان اینکه ۴۲ واحد تولید منسوج بی بافت(پارچه ماسک) در کشور وجود دارد که شرکت های بافتینه و بافتسان سهم بیشتری در تولید این محصول دارند، گفت: واردات یک محصول در صورتی معقول و قابل قبول است که یا کیفیت کالای داخلی مورد تأیید نباشد یا کالای داخلی قیمت بالایی داشته باشد و یا اینکه فروش این کالای تولید داخل انحصاری و در بازار مافیا ایجاد کرده باشد.

آزادیخواه با تأکید بر اینکه هیچ یک از این سه ایراد به صنعت سلولزی وارد نیست، افزود: به تازگی شرکت کیان کرد(تولیدکننده منسوج استخوان بندی تایر) هم با این مشکل مواجه شده است یعنی به دنبال صدور مجوز برای واردات منسوج استخوان بندی تایر هستند.

وی تصریح کرد: پس از طرح این سوال و اعلام گلایه به وزیر صمت در این مورد، وی تأکید کرد که به هیچ عنوان به دنبال واردات کالایی که مشابه داخلی دارد و می تواند نیاز داخل را تأمین کند، نیستیم.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با تأکید بر اینکه طبق گفته وزیر صمت از این پس واردات صنایع سلولزی و صنایع منسوج لاستیک متوقف شد، خاطرنشان کرد: با این حال من از پاسخ وزیر قانع نشدم تا طی یک فرصت ۱۰ روزه نتیجه موضوع بررسی شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *