امکان استفاده از کارت های شتاب بر روی دستگاه های کارتخوان بانک مهر اقتصاد

 معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مهر اقتصاد در همایش سراسری مدیران این معاونت در شیراز از امکان استفاده از تمامی کارت های شتاب بر روی دستگاه های کارتخوان بانک خبر داد.
 به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان فارس، سید مهدی حسینی – معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک – در این همایش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: بانک مهر اقتصاد در سالی که به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده در نظر دارد در حوزه خدمات نوین اقدامات موثری انجام دهد.

حسینی با بیان اینکه بانک مهر اقتصاد در زمینه IT به بلوغ نسبی رسیده، اظهار داشت: بخش IT مولد و بسترساز است بدین معنا که زیرساختی را آماده می کند که بتوان بر روی آن هزاران محصول تولید کرد.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مهر اقتصاد به برنامه سال جاری این بانک اشاره کرد و گفت: بهینه سازی ترکیب منابع و مصارف، طراحی محصول بر اساس کاهش قیمت تمام شده پول، کاهش مطالبات معوق، و فروش اموال تملیکی از برنامه های اصلیِ بانک برای سال ۹۵ می باشد.

حسینی با بیان اینکه بخش IT باید همسو با استراتژی های سازمان باشد، ادامه داد: مدیریت منابع، کارآیی و بهینه سازی هزینه ها از جمله شاخص هایی است که فناوری IT می تواند در آن نقش موثری داشته باشد.

وی آماری از خدمات بانکداری الکترونیکی در اسفند ماه سال گذشته ارائه کرد و اظهار داشت: در ماه پایانی سال گذشته سهم پایانه های فروش در شبکه بانکی ۶۳ درصد بوده است که ۵۲ درصد آن مربوط به خرید، ۱۰ درصد مانده گیری، ۱۷ درصد پرداخت قبوض، ۱۰ درصد پرداخت وجه و ۱۱ درصد سایر موارد بوده است.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مهر اقتصاد با بیان اینکه سهم این بانک از این حجم تراکنش ها به ویژه در بخش فروش و پرداخت قبوض اندک بوده، اضافه کرد: پایانه های فروش منابع ارزان قیمت را برای بانک به ارمغان می آورند که خوشبختانه با دستگاه های جدید POS طراحی شده قابلیت های بسیاری از جمله دریافت قبوض و خرید با تمامی کارت های شتاب داراست که میتواند سهم قابل توجهی از این تراکنش ها را به بانک مهر اقتصاد اختصاص دهد.

حسینی از دریافت اقساط از طریق این دستگاه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سیستم دستگاه POS بانک مهر اقتصاد داینامیک است بدین معنا که اگر کارت شتاب بکشید منوی کارت شتاب را نمایش می دهد و اگر کارت اعتباری بانک مهر را بکشید منوی کارت اعتباری برای کاربر نمایش داده می شود.

به گفته حسینی، شروع این پروژه با توزیع ۵۰ دستگاه POS در چابهار در هفته آخر اردیبهشت ماه آغاز می شود ضمن آنکه شعب بانک مهر اقتصاد نیز به این دستگاه مجهز می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی دیگر از راه های کاهش قیمت تمام شده پول را استفاده از دیگر ابزارهای بانکداری الکترونیک از جمله اینترنت بانک، موبایل بانک، دستگاه ATM برشمرد و گفت: ۳۳ درصد از عملیات بانکی شعب مربوط به دریافت اقساط است که دریافت هر قسط ۳ هزار تومان برای این بانک هزینه دارد در حالیکه هزینه پرداخت اقساط از طریق ابزارهای الکترونیک تنها ۲۰ تومان است بنابراین ضروری است تا همکاران، مشتریان را به پرداخت اقساط الکترونیکی ترغیب نمایند تا هزینه عملیاتی کاهش یابد.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مهر اقتصاد در ادامه از راه اندازی فروشگاه مجازی این بانک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: قیمت کالاها در این فروشگاه ۱۰ درصد کمتر از دیجی کالاست که در ابتدا محصولات اسنوا و لنوو عرضه می شود و استان ها می توانند با شرکت های تولید داخلی برای عرضه کالاهایشان بر روی این فروشگاه وارد مذاکره شوند ضمن آنکه می توان کالاها را از طریق کارت اعتباری نیز عرضه نمود.

حسینی یکی دیگر از برنامه های سال جاری حوزه IT را ارائه سرویس های جدید در زمینه استعلام بانک مرکزی عنوان کرد و گفت: سال گذشته از بخش استعلام ها ۱۴ میلیارد تومان برای بانک سودآوری شد لذا در نظر داریم استعلام اتباع خارجی، مراسلات پستی، ثبت اسناد، استعلام کد اقتصادی، شخصیت های حقوقی را به سیستم استعلام متمرکز بانک اضافه می کنیم.

وی همچنین به کارگیری فردی به عنوان کاربر خدمات نوین، عرضه نسخه جدید موبایل بانک، انعقاد قرارداد با بانک پارسیان به منظور اتصال کارت های بانک مهر به دستگاه های POS این بانک، رایزنی با بانک ملی و سامان برای اتصال کارت های بانک مهر به دستگاه های POS این بانک ها، اجرایی شدن طرح اثر انگشت در شعب تا پایان خرداد ماه، طراحی وب کیوسک، اتصال شعب به اینترنت در شش ماهه اول امسال، راه اندازی امداد شعب، راه اندازی نرم افزار وصال و امکان پرداخت قبوض موبایل با کارت مهر را از دیگر اقدامات این معاونت برای توسعه بانکداری الکترونیک در سال جاری عنوان کرد.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک افزود: ۳۲ هزار پایگاه بسیج از شبکه شبا که بر روی اینترانت داخلی بسیج بارگذاری شده است استفاده می کنند که لینک بانک مهر اقتصاد در صفحه اصلی این شبکه قرار گرفته و تمام خدمات این بانک در آن معرفی شده است لذا مدیران استان ها می توانند در این خصوص اطلاع رسانی لازم را به پایگاه های بسیج داشته باشند.

در ادامه، سعید ترابی – رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان فارس – با اشاره به ظرفیت های استان فارس، گفت: از جمعیت ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفری استان فارس، یک میلیون و ۲۱۵ هزار نفر سپرده گذار بانک هستند.

وی افزود: در استان فارس ۱۵۱۹ شعبه بانک فعال هستند که ۷۰۰ شعبه آن در شیراز قرار دارد سهم بانک مهر اقتصاد استان فارس از این تعداد ۴۴ شعبه است که از این تعداد ۱۹ شعبه در شهر شیراز قرار دارد.

ترابی گستردگی خدمات بانکداری الکترونیک را یکی از راه های ادامه فعالیت در بازار رقابتی بانک ها عنوان کرد و گفت: با راه اندازی پایانه جدید فروش بانک مهر اقتصاد، ارائه خدمات الکترونیک با جدیت در استان پیگیری می شود.

ترابی خواستار تبادل اطلاعات مدیران IT بانک مهر اقتصاد با یکدیگر شد و گفت: انتقال و به اشتراک گذاشتن تجربیات می تواند به توسعه و فراگیری خدمات الکترونیک بانک مهر اقتصاد در جامعه در مدت زمان کمتری کمک کند.
گفتنی است در پایان این مراسم از سه استان خوزستان، مرکزی و خراسان رضوی به دلیل فعالیت مطلوب در حوزه خدمات بانکداری نوین با اهدا لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *